اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک روانشناس در پاتوق خانواده مطرح کرد

راهکارهای محبت در زندگی زناشویی/ چند پیشنهاد برای زندگی بهتر

چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های پاتوق خانواده، سه‌شنبه این هفته میزبان حمید حبشی و نزدیک به 2 هزار نفر از مردم شهر اصفهان بود.

راهکارهای محبت در زندگی زناشویی/ چند پیشنهاد برای زندگی بهتر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سلسله نشست‌های پاتوق خانواده که از مرداد امسال بار دیگر در اصفهان آغاز شده، هر سه‌شنبه جمعیت قابل توجهی از مردم اصفهان را گرد یکدیگر جمع می‌کند.

این نشست‌ها هر هفته سه‌شنبه از سوی کمیته فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با موضوعات مختلفی برگزار می‌شود و تلاش دارد که مشکلات مختلف زندگی خانواده‌های اصفهانی را مورد توجه قرار دهد و برای رفع آن‌ها راهکاری ارائه کند.

چهارمین هفته از این نشست‌ها با حضور حمید حبشی، روانشناس و استاد دانشگاه با موضوع «محبت‌ها و دلربایی‌های فراموش‌شده در روابط همسران» برگزار شد و حضور نزدیک به دو هزار نفر از مردم اصفهان در باغ نور اصفهان برگزار شد.

حمید حبشی، در جلسه چهارم سلسله جلسات پاتوق خانواده اظهار داشت: اساس مرد اقتدار است که باید نشانه‌های آن در جسم و روان مرد شاهد باشیم. خداوند پوست را در مرد ضخیم آفریده، عضلات حجیم است و نیمی از وجود مرد عضله است در حالی که این میزان در زن یک سوم است.

شناخت ویژگی‌های طبیعی زن و مرد

وی با بیان اینکه طبیعت مرد این است که در پیاده‌روی تند از زن راه می‌رود، افزود: استخوان‌بندی مرد محکم است و این استخوان‌بندی در زن ظریف و سست است. خوش و بش مردان با یکدیگر خشن و ضربه‌ای است اما اگر مردی چنین خوش و بشی را با زنی داشته باشد، با اعتراض او مواجه می‌شود و این نیازمند درک ساده از دو طرف است.

این روانشناس با بیان اینکه تارهای صوتی مرد صدای بم و بلند وجود دارد در حالی که زنان این صدا را عصبانیت و تنش قلمداد می‌کنند، تصریح کرد: بزرگ‌ترین چیزی که خدا به انسان بخشیده، جرئت و جسارت است در حالی که به زن پرهیز داده است و باید والدین زمینه‌های جرئت و جسارت را برای پسر بچه خود فراهم کنند وگرنه این پسر بچه مرد نمی‌شود و در زندگی آینده عاجز می‌ماند.

به پسربچه‌ها مردانه محبت کنید

وی با بیان اینکه پسر باید رشد درستی داشته باشد و مادران نباید مانع جرئت و جسارت پسر شود، بیان کرد: میدان جرئت و جسارت در سن دو تا 6 سال اهمیت دارد و باید مردانه به پسربچه محبت کرد؛ یکی از اشتباهات مهم در زندگی این است که مردان جرئت و جسارت را از زن خود انتظار دارند که این کار درستی نیست.

حبشی با اعتقاد بر اینکه جرئت و جسارت برای زن سَم است، ادامه داد: خداوند زن را بر پایه لطافت آفریده و جسارت این لطافت و سپس طراوت را از او می‌گیرد و آن زن آثار خود را در زندگی تباه می‌کند.

چرا آمار طلاق در جامعه امروزی افزایش یافته است؟

وی با بیان اینکه در جامعه در حال تعویض جایگاه زن و مرد هستیم و به همین دلیل آمار طلاق در سطح جامعه افزایش یافته و ازدواج کاهش می‌یابد، گفت: استفاده از تبلت مرد را تباه می‌کند، به همین دلیل، توصیه من آن است که برای پسربچه‌های خود تبلت نخرید چراکه پسران باید سریع باشند و دلیل اینکه بازی پسر بچه توپ است نه بازی با عروسک، نیز همین است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر زن از نظر رفتاری و بدنی یک انسان سریع شد، تخریب شده و لذت و بهره از او گرفته می‌شود، بیان کرد: این مسئله آرامش از زن را به هم می‌ریزد و در زندگی مشکلات بسیاری را برای او به همراه دارد؛ در واقع دلیل اصلی تنفر زن از موجوداتی مانند موش و سوسک این است که سریع بوده و لطافتی هم ندارند وگرنه یک زن از دیدن پروانه به شوق می‌آید.

وی با اشاره به اینکه درخواست یک شاخه گل از شوهر دعوت به لطافت است، گفت: زنان در خرید به دنبال لطافت هستند و یکی از دلایلی که دختر بچه‌ها کالاهای صورتی را دوست دارند، به دلیل لطافت این رنگ است.

تفاوت مرد باهوش و کم‌هوش در زندگی زناشویی

حبشی با بیان اینکه مردی که به زن فشار وارد می‌کند و باعث می‌شود که او در زندگی تصمیم بر سرعت بگیرد، روح او را مچاله کرده، خاطرنشان کرد: مرد باید رعایت سرعت زن را کند و این موضوع را مد نظر قرار دهد، این مسئله و مسائل مختلف دیگر مثل یک خرید ساده، مدیریتی ساده می‌خواهد.

این روانشناس با اشاره به تفاوت نوع خرید کردن در بین آقایان و خانم‌ها خاطرنشان کرد: در موضوع خرید، یک مرد باهوش، خودش را درگیر مطالعه می‌کند و زن را به خرید می‌فرستد تا هرگاه زنی لباسی را انتخاب کرد مرد را صدا کند.

به گزارش فارس، سلسله نشست‌های پاتوق خانواده از سوی کمیته فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، سه‌شنبه هر هفته با حضور روانشناسان مطرح کشور در باغ نور اصفهان و بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63064/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول