اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور بانوان وزیر کشور تاکید کرد

لزوم هزینه اعتبارات دولتی برای بانوان

مشاور بانوان وزیر کشور بر لزوم هزینه اعتبارات دولتی برای بانوان کشور تاکید کرد و گفت: بودجه‌ها صرفا برای مصارف آقایان نیست.

لزوم هزینه اعتبارات دولتی برای بانوان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، فهیمه فرهمندپور امشب در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: با وجود همه فاصله‌ها در رویکردها و اهداف همه صاحب‌نظران بر اهمیت و اثربخشی خانواده تاکید دارند.

وی افزود: حقیقت این است که زن رکن رکین خانواده است اما مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار می‌گیرند.

مشاور بانوان وزیر کشور تصریح کرد: در بیش از 20 شورای اداری استان‌ها توجه مدیران استانی و شهرستانی را به سمت بانوان و اثرگذاری زنان در جامعه جلب کردیم.

فرهمندی‌پور ادامه داد: حرف زدن از مطالبات مشروع زنان در بسیاری از جوامع میان مردان به عنوان صحبت از جنس رقیب تلقی می‌شود که این مسئله امری ناپسند است.

وی با تاکید بر اینکه زنان در بهبود وضعیت و ارتقای شاخص‌های بهداشت روانی، سلامت خانواده و جامعه نقش موثری دارند، گفت: زنان هر وقت مورد توجه قرار گرفتند مولد شادی و سلامت شدند.

فرهمندپور با اشاره به اینکه هر چقدر برای زنان سرمایه‌گذاری شود برای بهبود جامعه سرمایه‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد به سلامت جامعه توجهی ویژه شود.

وی با بیان اینکه فقر حرکتی دختران دانش‌آموز در کشور یک مساله جدی است، افزود: ورزش دختران جوان باید برای سلامت نسل بعدی ترویج شود.

فرهمندپور با تاکید بر اینکه افزایش کمی و کیفی سلامت بانوان جامعه از دغدغه‌های اصلی جامعه است، بیان کرد: توسعه فضاهای تفریحی و ورزشی دختران و زنان باید در اولویت قرار گیرد.

مشاور بانوان وزیر کشور اظهار کرد: بخش بزرگی از هزینه‌های درمانی مربوط به بیماری سرطان است که سه نوع سرطان در زنان شایع شده و مرگ و میر زیادی در پی داشته که می‌توان با یک آموزش ساده و جدیت در عمل این چالش را کاهش داد.

مشاور بانوان وزیر کشور بر لزوم هزینه اعتبارات دولتی برای بانوان در کشور تاکید کرد و گفت: جایی نوشته نشده بودجه‌ها برای مصارف آقایان است.

وی افزود: آمار زنان معتاد، الگو و نوع اعتیاد زنان از سنتی و صنعتی و کاهش سن اعتیاد در زنان بسیار مشکل بزرگی است که در جامعه افزایش یافته و موجب فروپاشی نظام خانواده می‌شود.

فرهمندپور با بیان اینکه اعتیاد بزهکاری‌های فراوانی به وجود می‌آورد و منجر به کاهش نشاط در نظام خانواده و جامعه می شود، تصریح کرد: حمایت از زنان سرپرست خانواده کمک به پایداری و توسعه اجتماعی جامعه است و توجه به زنان سرپرست خانوار توجه به جلوگیری از بزه‌های اجتماعی به ویژه در حوزه زنان است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ازدواج، کاهش طلاق و کاهش سن ازدواج باید مورد برنامه‌ریزی قرار گرفته و با جدیت در این مسیر اقدام کرد، اظهار کرد: خطر در مسیر آسیب‌های اجتماعی در کمین همه جامعه قرار دارد.

مشاور بانوان وزیر کشور افزود: راه‌اندازی بازارچه‌ها، ساخت پارک‌های بانوان و ایجاد فضاهای آموزشی ویژه دختران باید جزو اولویت‌ها شود.

فرهمندپور گفت: به دنبال زنانه و مردانه کردن جامعه نیستیم اما معتقد هستیم که باید اعتبارات در دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای هزینه شود که همه جامعه برخوردار شوند.

انتهای پیام/86022/ن40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول