اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

لزوم توجه به پرورش استعداد و کسب مهارت‌های اجتماعی کودکان/ پذیرش بیش از 260 کودک در مهدهای کودک میاندورود

مربیان مهدهای کودک به خانواده‌ها در پرورش استعدادها، خلاقیت‌ فرزندان و آموزش کسب مهارت‌های اجتماعی کمک می‌کنند و در میاندورود نیز بیش از 260 کودک در مهدهای سطح این شهرستان حضور دارند.

لزوم توجه به پرورش استعداد و کسب مهارت‌های اجتماعی کودکان/ پذیرش بیش از 260 کودک در مهدهای کودک میاندورود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، تربیت اخلاقی، دینی، فردی و اجتماعی کودکان باید از همان دوران کودکی جدی گرفته شود تا زمانی که وارد  اجتماع می‌شود از انواع آسیب‌ها در امان باشد.

هدف از تأسیس مهدهای کودک گسترش فرهنگ یادگیری در کودکان است و باید توجه کرد که شخصیت کودک قبل از 6 سالگی شکل می‌گیرد و در زمینه اهمیت این امر باید گفت که آموزش مفاهیم قرآنی، آداب اجتماعی، اخلاقی و مهارت‌های زندگی در کودکان تقویت می‌شود.

بیشتر والدین با این موضوع درگیر هستند که آیا رفتن کودکان به مهدکودک ضرورت دارد یا خیر، بسیاری از مادران و پدران نیز جایگاه این نهاد آموزشی را جدی نگرفته و از اهمیت حضور فرزندان در مهدهای کودک خودداری می‌کنند.

*کسب مهارت‌های اجتماعی کودکان با حضور در مهدهای کودک

کودکان بسیاری وجود دارند که قبل از ورود به آموزش رسمی در دبستان، همچنان در برقراری ارتباط با دیگران سردرگم هستند.

کودکان در چنین مکانی با برقراری ارتباط با همسالان و بازی کردن، آموزش، همکاری و همدلی در نتیجه کسب مهارت‌های اجتماعی را بهتر فرا می‌گیرند.

مسؤول مهد آرامش روستای طبقده بخش گهرباران میاندورود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه کودکان به مهارت‌های اجتماعی نیازمند هستند، اظهار کرد: رشد اجتماعی کودک، درک مفاهیم کلامی و غیرکلامی و نحوه ارتباط با دیگران از معیارهای مهم رشد اجتماعی در کودکان است که باید به ان توجه شود.

معصومه معافی بیان کرد: کودکان با ورود به مهدهای کودک با افراد جدید آشنا شده و در ابتدا رابطه خوبی با مربی پیدا کرده که این امر مستلزم مهارت و ایجاد برقراری ارتباط صحیح و متناسب با سن کودک است.

*لزوم توجه به آموزش مفاهیم دینی و تربیتی در کودکان

توسعه و گسترش مهدهای کودک با هدف پرورش کودکان در راستای رشد همه جانبه در ابعاد مختلف روانی، اخلاقی، معنوی، اجتماعی، جسمی و همچنین ایجاد پایگاهی برای اجرای برنامه‌های رشد و تکامل یکپارچه کودکان و آماده‌سازی آنها برای ورود به نظام آموزش رسمی کشور است.

وی با اشاره به اینکه مربیان مهدهای کودک به آموزش نونهالان می‌پردازند و به خانواده‌ها در پرورش استعدادها و خلاقیت‌های فرزندان کمک می‌کنند، تصریح کرد: علاوه بر رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای باید با بهترین شیوه‌ها، مفاهیم تربیتی و دینی را به کودکان آموزش دهند.

معافی تأکید کرد: مهدهای کودک مکانی است برای آموزش و کسب مهارت‌های اجتماعی که ورود در این حوزه از سه سالگی آغاز می‌شود و باید جدی گرفته شود.

*یازده مهد در میاندورود فعالیت می‌کند

کمک به اولیا در مراقبت، نگهداری و پرورش کودکان و ایجاد ارتباط موثر و دو جانبه بین کودک و اولیا، نگرش صحیح نسبت به محیط زندگی و محیط اجتماعی از جمله اهداف تشکیل مهدهای کودک است.

رئیس بهزیستی میاندورود، تعداد مهدهای کودک در این شهرستان را یازده مورد عنوان کرد و افزود: مهدهای شکوفه‌های شادی در شهر سورک، سوده در روستای لالیم، ملکه‌های کوچولو در روستای دارابکلا، همیشه بهار، دارا سارا در اسرم، نیلما در جام‌خانه در بخش مرکزی، ترگل و مریلا در اسلام‌آباد، رنگین‌کمان در زیدسفلی، آرامش در طبقده و مهد هدیه‌های آسمانی در روستای چمازتپه بخش گهرباران این شهرستان هستند که 26 نفر مدیر و مربی در این مهدها فعالیت داشته و بیش از 260 کودک پذیرش شده در مهدهای کودک این شهرستان حضور دارند.

سید مرتضی موسوی بیان کرد: طرح آدینه مهد، طرح توسعه و ترویج فرهنگ نماز، اجرای طرح آشنایی مدیران و مربیان با مفاهیم قرآنی، ارزشیابی و ارتقاء کیفیت مهدهای کودک، طرح تأمین بخشی از شهریه کودکان متعلق به سه دهک پایین در آمدی، تأمین یک وعده غذای گرم در روستا مهد برای بهبود وضعیت تغذیه کودکان از طرح‌ها و فعالیت‌های مهدهای کودک است.

وی در پایان گفت: اجرای طرح تنبلی چشم، غربالگری شنوایی‌سنجی، طرح غنچه‌های هلال در مهدهای کودک شکوفه‌های شادی شهر سورک و مهد دار و سارا روستای اسرم و نیلما در روستای جام‌خانه، طرح اقامه نماز در مهد دارا و سارا روستای اسرم، اجرای طرح تکریم روز سالمند در مهد کودک روستای اسلام‌آباد، اجرا جشن بادبادک‌ها توسط مهد کودک آرامش روستای طبقده و رنگین‌کمان زیدسفلی از طرح‌ها و فعالیت‌های دفتر کودکان بوده است.

انتهای پیام/86037/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول