اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح فردا

نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور در کردکوی افتتاح می‎شود

مدیر آموزش و پرورش کردکوی از افتتاح نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور در 12 مهر ماه با حضور مسؤولان کشوری و استانی در این شهرستان خبر داد.

نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور در کردکوی افتتاح می‎شود

وجیه‎الله عسگری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، از افتتاح نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور در صبح 12 مهر ماه سال جاری در شهرستان کردکوی خبر داد.

وی گفت: قربانعلی افشانی، مدیرکل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، علی‎نژاد نماینده سازمان انرژی اتمی ایران، گودرزی نماینده پژوهشکده پلاسمای سازمان انرژی اتمی ایران، ابوالفضل مازندرانی مدیر اجرایی نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور و سازنده دستگاه‎های مولد پلاسما، استاندار گلستان، مدیران کل و مدیران شهرستانی در مراسم افتتاحیه نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور حضور دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کردکوی افزود: در این آزمایشگاه آشنایی با پلاسما و شناخت تمامی دستگاه‎های مولد پلاسما با نوین‎ترین تجهیزات به همراه کلاس‎های آموزشی و کارگاهی برای نخستین بار در کشور و در شهرستان کردکوی انجام می‎شود.

عسگری یادآور شد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری شده است، در راستای عمل به فرامین معظم‎له و تحقق شعار سال و همچنین برای عملیاتی کردن دانش‎آموزان راه‎اندازی نخستین آزمایشگاه دانش‎آموزی پلاسمای کشور در دستور کار اداره آموزش و پرورش کردکوی قرار گرفت.

*تمام دانش‎آموزان مقطع متوسطه از این آزمایشگاه بهره‎مند می‎شوند

وی تصریح کرد: این آزمایشگاه با 12 دستگاه مدرن و با اعتبار بالغ بر 500 میلیون تومان راه‎اندازی شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کردکوی با بیان اینکه تمام دانش‎آموزان مقطع متوسطه اول و دوم و دبیران رشته علوم تجربی در دروس شیمی، فیزیک و زیست‎شناسی از این آزمایشگاه بهره‎مند می‎شوند، اظهار داشت: امید است با راه‎اندازی نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور در کردکوی، این شهرستان در تربیت دانشمندان هسته‎ای پیشگام باشد.

به گزارش فارس، پلاسما در زمینه‎های مختلف دندان‎پزشکی، پزشکی و بیولوژی، صنعت نساجی، صنعت هوا و فضا، صنایع غذایی و بسته‎بندی، صنایع خودروسازی، تولید انرژی و محیط زیست کاربرد دارد.

انتهای پیام/83005/ی30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول