اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله مظاهری در دیدار با وزیر اقتصاد:

ربا و حیف‌ و میل در برخی بانک‌ها باید به صورت اساسی حل شود/ دولت برای رفع معضلات معیشتی مردم اقدام موثری انجام دهد

آیت الله مظاهری گفت: مساله ربا، سودهای کلان و حیف‌ و میل در برخی بانک‌ها باید به صورت اساسی حل شود، چنانکه برای مشکلات مالیاتی و اقدامات نادرستی که در این زمینه وجود دارد باید چاره ‌اندیشی شود.

ربا و حیف‌ و میل در برخی بانک‌ها باید به صورت اساسی حل شود/ دولت برای رفع معضلات معیشتی مردم اقدام موثری انجام دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اینترنتی دفتر آیت‌الله مظاهری، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز با مرجع عالیقدر آیت‌الله مظاهری دیدار کرد.

آیت الله حسین مظاهری در این دیدار با بیان اینکه اقتصاد در کشور ما بیمار است، بر تلاش‌های علمی و عملی دولت در این زمینه تأکید و اظهار کرد: علاج بیماری اقتصاد مسأله‌ای بسیار ضروری است؛ درمان بیماری اقتصاد، نیازمند تدبیر و زمان طولانی است و نمی‌توان توقع داشت در یک دولت همه مسائل اقتصادی و مشکلات قبلی حل شود ولی با این حال دولت هم باید با برنامه‌ریزی گسترده و اقدام مؤثر برای رفع معضلات معیشتی مردم تدابیری را اتخاذ کند.

وی با اشاره به اینکه مردم از معضلاتی نظیر رکود، بیکاری، تعطیلی واحدهای تولیدی، گرانی و اجحاف‌های مالیاتی رنج می‌برند، حل این‌گونه معضلات را نیازمند اتحاد و وحدت کلمه و اقدام هماهنگ و همگانی از سوی همه مسؤولان دانسته و خاطر نشان کرد: نباید تصور شود که یک دستگاه خاص یا حتی کل دولت به تنهایی قادر به حل همه معضلات و مسائل پیچیده اقتصادی هستند، بلکه این کار بزرگ به‌ جز با اتحاد درونی دولت، هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها و نیز صبر و استقامت مردم، انجام نخواهد شد.

این مرجع تقلید در این‌باره با قدردانی از صبر و استقامت ستودنی ملت بزرگوار ایران و با اشاره به اینکه مردم همواره در برابر مشکلات مختلف، مقاومت آگاهانه‌ای داشته‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین موانع زیربنایی بهبود وضعیت اقتصادی کشور، اختلاف و افتراق بین مسؤولان در قوای مختلف، کارشکنی‌های ناشی از باندبازی و سیاست‌بازی و نیز دخالت و نظریه‌پردازی افراد غیر متخصص و غیر کارشناس در امور اقتصادی است و تا وقتی که این سه مشکل اساسی حل نشود، انتظار علاج بیماری اقتصاد، انتظار بی‌جایی است.

وی عدم توجه به اقتصاد مقاومتی و مؤلفه‌های آن، همچنین اقدامات غیراصولی و غیرشرعی برخی بانک‌ها و نیز اجحاف در دریافت مالیات را از دیگر موانع بهبود اوضاع اقتصادی برشمرده و تأکید کرد: مساله ربا، سودهای کلان و حیف‌ و میل در برخی بانک‌ها باید به صورت اساسی حل شود؛ چنانکه برای مشکلات مالیاتی و اقدامات نادرستی که در این زمینه وجود دارد، باید چاره ‌اندیشی شود و با اهتمام و توجه به همه ابعاد اقتصاد مقاومتی، زمینه برای درمان اقتصاد بیمار فراهم شده و به تدریج مشکلات اقتصادی، کاهش پیدا کند.

آیت‌الله مظاهری با تأکید بر ضرورت وجود انتقاد سازنده و نیز انتقاد پذیری، حمله و هجمه غیراخلاقی به دولت و مسؤولان خدمت‌گزار را شدیداً نکوهش کرد و افزود: اتهام، افترا و اهانت به مسؤولان با انتقاد سازنده و خیرخواهی، تفاوت اساسی دارد و برخلاف تعالیم اخلاقی اسلام و ارزش‌های انسانی است.

وی در این رابطه تصریح کرد: انسان متأسف می‌شود که برخی از افراد، بدون هیچ واهمه‌ای به مسؤولان و وزرای خدمت‌گزار ، تهمت خیانت و وابستگی به اجانب می‌زنند و با تندروی و بی‌انصافی، باعث تخریب و تضعیف دولت می‌شوند؛ در حالی‌که همواره امام راحل و همچنین مقام معظم رهبری این گونه اقدامات را نکوهش کرده و آن را خلاف عقل، شرع، اخلاق و قانون برشمرده‌اند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از بیانات خود مساله بحرانی آب در همه کشور و به خصوص در استان اصفهان را یادآور شده با تأکید بر اهمیت و برجستگی جایگاه آب در اقتصاد همه ملت‌ها، خاطر نشان کرد: اگر چه اقدامات خوبی در رابطه با حل و فصل معضلات و مسائل زاینده‌رود صورت پذیرفته است، اما این اقدامات، اصلاً کافی نیست و باید برای حل این مشکل که قطعاً یک مشکل ملی است و ابعاد گوناگون آن، فراتر از یک استان است، تدابیر اساسی اندیشیده شود و اقدامات جدی به عمل آید.

وی با اشاره به عمل‌ نشدن برخی قول‌های قبلی مسؤولان در زمینه حل مشکلات زاینده‌رود، تأکید کردند: آنچه در قضیه زاینده‌رود مهم است، این که اولاً باید با یک مدیریت واحد و یکپارچه، حق همه حق‌داران، تضمین و تأمین شده و حق هیچ شهر و روستایی تضییع نشود و ثانیاً اقداماتی که برای احیا زاینده‌رود و تضمین استمرار حیات آن ضرورت دارد، با تدبیر و جدیت و سرعت و بدون هیچ ملاحظه‌ای، انجام پذیرد.

آیت‌الله مظاهری با بیان اینکه اکنون آب کشاورزی استان اصفهان به خصوص در مناطق شرقی این استان تأمین نمی‌شود، به برخی مشکلات و معضلات معیشتی کشاورزان زحمت‌کش اشاره کرد و تأکید کرد: آب کشاورزی حق کشاورزان است و در صورت ناتوانی در تأمین آن، طبعاً باید برای آنان، جبران خسارت شده تا برخی از معضلات آنان حل و فصل شود.

وزیر اقتصاد: کاهش قابل توجه درآمدهای دولت به سبب مشکلات بین‌المللی

در ابتدای این دیدار، علی طیب‌نیا با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور و مشکلات و معضلات گوناگون در این زمینه، برخی از برنامه‌های عملیاتی دولت در سال جاری برای اجرا و پیشرفت بحث اقتصاد مقاومتی از جمله تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در همه استان‌ها و حضور اعضای دولت در این ستادها به منظور بررسی مسائل و معضلات اقتصادی را تشریح کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطر نشان کرد: کاهش قابل توجه درآمدهای دولت به سبب مشکلات بین‌المللی و نیز وجود برخی از برخوردهای ناروای سیاسی با دولت که موجب فشار و تضعیف خدمت‌گزاران مردم است.

وی تأکید کرد: دولت علی‌رغم همه این مسائل و فشارها، مصمم است که با پرهیز از حاشیه‌ها، همت خود را بر حل ‌و فصل مشکلات اقتصادی کشور متمرکز سازد و به حمدالله زمینه‌های روشنی در این خصوص ایجاد شده که نتایج آن در حال آشکارشدن است ولی با این وجود، همواره خود را در قبال مردم بزرگوار و خصوصاً در مقابل خون‌های مطهر شهیدان عزیز، مدیون می‌داند.

طیب‌نیا با اشاره به عنایات خاص مراجع عظام تقلید به دولت، رهنمودها و هدایت‌های آنان را برای مجموعه دولت راهگشا و دلگرم‌کننده دانسته و از حمایت و توجه همیشگی آیت‌الله مظاهری به دولت صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/63059/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول