اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رحمانی‌فضلی:

سیاست دولت حمایت از کشاورزان است/ قرار گرفتن سیستم‌های آبیاری نوین در اختیار کشاورزان

وزیر کشور گفت: سیاست دولت این است که با توجه به خشکسالی و کمبود آب در کشور بحث سیستم‌های آبیاری نوین را با پرداخت تسهیلات کم‌بهره و برخی بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار دهد.

سیاست دولت حمایت از کشاورزان است/ قرار گرفتن سیستم‌های آبیاری نوین در اختیار کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، وزیر کشور که صبح امروز به همراه دستیار ویژه رئیس جمهور به لرستان سفر کرده بود، ظهر امروز به همراه استاندار لرستان از پروژه‌ ساخت گلخانه‌ کشت و صنعت لرستان بازدید کرد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه‌ این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: بهره‌برداری از سیستم‌های نوین آبیاری در صرفه‌جویی آب و افزایش راندمان مؤثر است.

وی اظهار داشت: سیاست دولت این است که با توجه به خشکسالی و کمبود آب در کشور بحث سیستم‌های آبیاری نوین را با پرداخت تسهیلات کم‌بهره و برخی بلاعوض در اختیار کشاورزان عزیز قرار دهد.

وزیر کشور گفت: طرح دوم بحث کشت هیدروپونیک است که این کشت حدود 10 برابر افزایش محصول و بیش از 90 درصد راندمان در بحث آب را دارد.

رحمانی‌فضلی عنوان کرد: طرح کشت هیدروپونیک نیز مورد بازدید قرار گرفت که شاید حدود 10 برابر افزایش محصول و بیش از 90  درصد راندمان آب را دارد و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است، زیرا هم توسط پیمانکاران ایرانی ساخته و هم از ظرفیت‌های تکنولوژیکی خارج از کشور استفاده می‌شود که هم درون‌زا و هم برون‌نگر است.

وی با بیان اینکه برای بازار این محصولات قرارداد بسته ‌شده که در آن درون‌زایی و برون‌نگری کاملاً رعایت شده است، گفت: این کشت می‌تواند در جذب نیرو تأثیرگذار باشد و در سال حدود 10 ماه محصول می‌دهد، بنابراین می‌تواند در اقتصاد این منطقه مؤثر باشد.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: ظرفیت این اقدام در لرستان وجود دارد و دولت نیز کمک می‌کند، امیدواریم با پیگیری استاندار و جهاد کشاورزی این طرح‌ها الگوهایی در منطقه باشد.

وزیر کشور گفت: این کشت مبتنی بر تکنولوژی با محصولات کیفی و از نظر کمی نیز حدود 10 برابر تولید دارد که می‌تواند در سطح درآمد روستائیان و زندگی آن‌ها مؤثر باشد.

انتهای پیام/2304/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول