اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

پازوکی در مناظره بررسی عملکرد دولت یازدهم:

اقتصاد در ایران با پدیده شارلاتانیزم روبروست/ اقتصاد دولتی فساد آفرین است

استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: متاسفانه اقتصاد در ایران با پدیده شارلاتانیزم روبروست، اگر اسنادی از فساد در اختیار دارید آن را به قوه قضائیه بدهید.

اقتصاد در ایران با پدیده شارلاتانیزم روبروست/ اقتصاد دولتی فساد آفرین است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مهدی پازوکی استاد دانشگاه علامه طباطبایی صبح امروز در مناظره‌ای با عنوان بررسی عملکرد دولت یازدهم با محمدحسین قدیری‌ابیانه در دانشکده فنی انقلاب که به همت بسیج دانشجویی انجام شد، بیان داشت: تعجب می‌کنم حجت‌الاسلام روحانی را که سال‌ها دبیر امنیت ملی و عضو اصولگرایان بوده است، لیبرال می‌خوانند. 

وی با تاکید بر اینکه روحانی خیرالموجودین است، اظهار داشت: محمود احمدی‌نژاد ربع قرن اقتصاد ایران را به عقب بازگرداند، مشکل جمهوری اسلامی بحران عقلانیت است. اگر از عقل استفاده بهینه کنیم مملکت گلستان می‌شود.

این استاد دانشگاه ضمن اشاره به اینکه از شما دانشجویان می‌خواهم کمک کنید عقلانیت را به کشور برگردانید، خاطرنشان کرد: اقتصاد دولتی فسادآفرین است. مملکت در دولت قبل عقب‌گرد داشته است. تنها برنامه‌ای که نرخ رشدش منفی بوده است برنامه پنجم توسعه بود.

پازوکی با اشاره به اینکه اگر اموال وزیر راه در این دولت اضافه شده است، چرا قوه قضائیه با او برخورد نمی‌کند، تصریح کرد: مگر سرمایه داشتن جرم است. اگر یک ریال از بیت‌المال سوءاستفاده شده است باید با آن فرد برخورد شود. تک نرخی کردن ارز تنها در دولت اصلاحات اتفاق افتاد.

وی خطاب به قدیری ابیانه گفت: نگران هستیم تندروها مجدد به سر کار بیایند. من هم به دولت حسن روحانی نقد دارم زیرا 6 هزار و 700 میلیارد بودجه فرهنگی است و او تنها می‌تواند نسبت به 700 میلیون آن که در اختیار وزارت ارشاد است، پاسخگو باشد و بقیه آن را دوستان شما استفاده می‌کنند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: عراق از مخزن مشترک جزایر مجنون روزی 280 هزار بشکه  نفت استخراج می‌کند. برداشت ما تا 20 روز گذشته بسیار کمتر از عراق بود اما از 20 روز گذشته این برداشت به 400 هزار بشکه در طول روز از سوی ایران رسیده است.

پازوکی خاطرنشان کرد: باید سیستم اقتصادی اصلاح شود و کشور را به سمت عقلانیت ببریم، رئیس‌جمهور قبلی را حتی یک کشور اروپایی دعوت نمی‌کرد. اعتقاد دارم آینده ایران را زیبا می‌بینم و دلیل آن تکنولوژی اطلاعات است.

وی تصریح کرد: هواپیمای خوب، جاده خوب و قطار حق مردم ایران است. تاکید می‌کنم تنها یک علم اقتصاد وجود دارد. نظام اقتصادی حلال و حرام داریم. همچنین در علم اقتصاد نظام اقتصاد اسلامی داریم اما علم اقتصاد یکی است. 

این استاد دانشگاه خطاب به قدیری‌ابیانه اظهار داشت: اگر اسنادی از فساد در اختیار دارید آن را به بیت رهبری و قوه قضائیه بدهید. احمدی‌نژاد سود تفاوت ارز دولتی و غیردولتی را به چه کسانی داد؟ متاسفانه اقتصاد در ایران با پدیده شارلاتانیزم روبروست.

پازوکی با تاکید بر اینکه از سال 89 تا امروز بودجه عمرانی کشور کمتر از بودجه پرداخت یارانه بوده است، خاطرنشان کرد: بروید تحقیق کنید ببینید فساد در صندوق فرهنگیان را دولت آقای روحانی به وجود آورده یا افراد تندرو؟ کجای دنیا نیروی انتظامی‌اش بانک دارد و نفت می‌فروشد. 

وی گفت: بنده اعتقاد دارم فضای کسب و کار به شفافیت، رقابت اقتصادی و رفع انحصار نیاز دارد. من به دولت آقای روحانی ایراد می‌گیرم که به مردم نگفته است چه چیزی را تحویل گرفته است. 

این استاد دانشگاه در واکنش به بخشی از صحبت‌های قدیری‌ابیانه مبنی بر اینکه اظهار داشته بود برادر رئیس دولت اصلاحات از یک دیپلمات انگلیسی خواسته بود تحریم‌های ایران را بیشتر کند، بیان داشت:‌ اگر برادر رئیس دولت اصلاحات کوچکترین تماسی با یک دیپلمات خارجی داشت، پدر او را درمی‌آوردند. عربستان، اسرائیل و تندروهای آمریکا بزرگترین مخالفان برجام بودند. 

پازوکی تصریح کرد: اینهایی که شعار ضعفا دادند بیشتر پدر ضعفا را درآوردند. اگر سیاست‌های قبلی ادامه پیدا می‌کرد وضعیت ما به سمت ونزوئلایی شدن می‌رفت.

وی در پاسخ به این سؤال که اسحاق جهانگیری در مناظرات گفته است من از سیلی خوردن یک زن احساس کردم خود سیلی خوردم، پس در زمانی که آن اتفاقات برای آن نوجوانان در فرودگاه جده افتاد چه احساسی داشتند، گفت: باید این سؤال را از خود جهانگیری بپرسید. ما وقتی با دنیا مؤدب، متین، کارشناسی و علمی صحبت می‌کنیم قطعا موفق هستیم. راه حل برخورد با عربستان آتش زدن سفارت این کشور نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول