اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

آکادمی طب اطفال آمریکا:

به کودکان زیر یک سال آبمیوه ندهید

پزشکان به والدین توصیه کردند که از دادن آبمیوه به کودکان زیر یک سال خودداری کنند.

به کودکان زیر یک سال آبمیوه ندهید

 

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس به نقل از تابش کوثر، بر اساس مقاله‌ای که آکادمی طب اطفال آمریکا منتشر کرده والدین بهتر است از دادن آب‌میوه به کودکان قبل از یک‌سالگی پرهیز کنند مگر اینکه پزشک اطفال به آنها توصیه کرده باشد.

پیش از این به والدین گفته می شد که پس از ۶ ماهگی می توانند به نوزادان خود آب میوه بدهند اما با توجه به روند فزاینده و نگران کننده چاقی و تأثیر مصرف آبمیوه بر سلامت دندان، پزشکان تصمیم گرفتند تا این زمان را تغییر دهند.

بر اساس گزارش فاکس نیوز دکتر استیون آبرامز رئیس گروه اطفال دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس می‌گوید: هیچ دلیل قانع کننده ای وجود ندارد که بخواهیم به کودکان ۶ تا ۱۲ ماه آبمیوه بدهیم. در این سن کودکان از شیر مادر و یا شیرخشک استفاده می کنند پس هیچ نیازی به استفاده از آب‌میوه ها نیست.

مشکل اینجاست که والدین یک شیشه آب‌میوه را در دهان کودکان می‌گذراند و فکر می کنند که این کار برای سلامتی آنها مفید است. در حالیکه کالری آبمیوه ها سبب اضافه وزن کودکان می شود ضمن آنکه قطعا این نوع تغذیه برای سلامتی دندان آنها نیز مفید نیست.

یکی دیگر از مضرات مصرف آبمیوه در دوران نوزادی این است که کودک به مصرف نوشیدنی های شیرین عادت می کند و از آن پس بجای اینکه برای رفع تشنگی آب بنوشد تمایل به خوردن نوشابه و سایر نوشیدنی های شیرین دارد. البته مصرف آبمیوه های صد در صد طبیعی بدون اضافه کردن قند و شکر پس از یک‌سالگی منعی ندارد.

این آکادمی همچنین به پدرها و مادرها توصیه می کند که در دادن آبمیوه به کودکان یک تا سه سال هم زیاده روی نکنند و مصرف آب میوه طبیعی آنها را به ۴ اونس (نصف یک لیوان) در روز محدود کنند.کودکان بین 4 و 6 سال، روزانه 4 تا 6 اونس و کودکان بین 7 تا 18 سال هم می توانند 8 اونس (1 لیوان) در روز آبمیوه بخورند.

دکتر آبرامز می گوید: ما در درجه اول می خواهیم در جهت حفظ سلامتی کودکان آنها را به خوردن میوه کامل بجای آب میوه تشویق کنیم. مصرف میوه راه بسیار بهتری برای تأمین ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن است. ضمن آنکه میوه کامل حاوی فیبر است و قند طبیعی موجود در آن به تدریج جذب می شود که با احساس سیری طولانی مدت از پرخوری جلوگیری می کند.

آکادمی طب اطفال آمریکا همچنین با اشاره به مضرات مصرف آبمیوه های صنعتی هشدار داده است که آب گریپ‌فروت نباید به کودکان داده شود و مصرف این میوه با داروهای ایبوپروفن، وارفارین، فنی توئین، فلووستاتین و آمی تریپتیلین تداخل دارد.     

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول