اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فروغی ابری در گفت‌وگو با فارس خبرداد

پرده برداری از نقش احسان میرزاده در فساد دانشگاه آزاد/ پروژه «آزاد اکسپو» در تصاحب چه کسی است؟

رئیس اسبق واحد اصفهان دانشگاه آزاد گفت: احسان میرزاده فرزند رئیس سابق دانشگاه آزاد سعی می‌کرد طرح‌های دانش‌بنیان و پژوهشی با درآمدهای بسیار خوب و اشتغال‌های بسیار زیاد را از دانشگاه خارج کرده و آن را تصاحب کند.

پرده برداری از نقش احسان میرزاده در فساد دانشگاه آزاد/ پروژه «آزاد اکسپو» در تصاحب چه کسی است؟

احمدعلی فروغی ابری رئیس اسبق واحد اصفهان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به وجود فساد در این دانشگاه، تصریح کرد: وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی در زمان آقای میرزاده اسفناک بود. همیشه ابراز ناراحتی می‌کنم که چرا دانشگاهی با این پتانسیل و هزاران دانشجو و نزدیک به 470 واحد دانشگاهی، به این روز افتاده است.

وی با اشاره به دلیل استعفای خود از دانشگاه آزاد اسلامی، بیان داشت: شاید جزو معدود رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد بودم که اعتراض خود را به شیوه مدیریت آقای میرزاده علنی بیان می‌کردم که نتیجه آن شد که اینقدر برای من بهانه‌تراشی کردند تا مجبور به استعفا شدم.

فروغی با تأکید بر وجود دخالت فرزندان میرزاده در مدیریت دانشگاه آزاد و استفاده ابزاری از این دانشگاه، خاطرنشان کرد: احسان میرزاده فرزند رئیس سابق دانشگاه آزاد سعی می‌کرد طرح‌های دانش‌بنیان و پژوهشی با درآمدهای بسیار خوب و اشتغال‌های بسیار زیاد را از دانشگاه خارج کرده و آن را تصاحب کند.

رئیس اسبق واحد اصفهان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متأسفانه طرحی بنام «آزاد اکسپو» توسط فرزند میرزاده از دست دانشگاه آزاد اسلامی درآورده شد و توسط وی تصاحب شده است.

وی یادآور شد: طرحی را در کشور اوگاندا طراحی کرده بودیم که دولت این کشور شدیداً علاقمند به اجرای آن بود و طبق آن باید کلینیک دندانپزشکی، بهداری پزشکی ایجاد و بخشی از توزیع داروی این کشور را برعهده می‌گرفتیم و همچنین بازآموزی دندانپزشکی به برخی از دندانپزشکان این کشور و برخی از کشورهای اروپایی را برعهده می‌گرفتیم.

فروغی در ادامه اظهار داشت: اما متأسفانه میرزاده قصد داشت این طرح را برای خود تصاحب کند که با ممانعت ما موفق نشد، اما اجازه نداد این طرح هم توسط دانشگاه انجام شود. در ازای این طرح ماهیانه مبلغ 400 تا 500 هزار دلار نصیب دانشگاه آزاد می‌شد که با این پول می‌توانست بسیاری از دانشگاه‌های ورشکسته خود را احیا کند.

رئیس اسبق واحد اصفهان دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه میرزاده خودخواه بود که اجازه اجرای طرح اوگاندا را به ما نداد، تصریح کرد: بسیار خوشحال هستم که ولایتی توسط رهبر انقلاب به ریاست هیأت امنا و مؤسس دانشگاه آزاد منصوب شد.

وی در مورد دیگر اقدامات میرزاده در زمان تصدی پست ریاست دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در نمونه دیگر مدیری جوان به نام نجفی که بسیار فعال و کارکشته بود، برای مدت کوتاهی به ریاست واحد اصفهان دانشگاه آزاد منصوب شد، اما با کارشکنی پسر میرزاده و به دلیل ارتباط خوب وی با رئیس دانشگاه نجف‌آباد، این فرد برداشته شد و رئیس دانشگاه نجف‌آباد به سمت رئیس دانشگاه اصفهان منصوب شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول