اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شهریاری درنطق میان دستور:

نرخ بیکاری در دشتی بالاتر از ۱۷ درصد است/ جوانان بومی دربوشهر جذب کار نمی‌شوند

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از بی توجهی به جذب جوانان بومی بوشهر برای فعالیت درنیروگاه، گفت: نرخ بیکاری در دشتی و تنگستان بالاتر از ۱۷ درصد است.

نرخ بیکاری در دشتی بالاتر از ۱۷ درصد است/ جوانان بومی دربوشهر جذب کار نمی‌شوند

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، سید کمال‌الدین شهریاری درنشست علنی امروز (سه شنبه 9 خرداد) در نطق میان دستور، گفت: درآستانه سالگرد حضرت امام (ره) قرار داریم لازم می دانم یاد و خاطره آن امام راحل را گرامی داشته و امیدوارم با بزرگداشت مراسم سالگرد ایشان هرچه بیشتر دربرابر مجاهدت ها و رهبری بی نظیر انقلاب اسلامی نسبت به آن بزرگ مرد ادای وظیفه و تکلیف نماییم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان درمجلس شورای اسلامی، با ابراز تشکر از حضور مردم در حماسه 29 اردیبهشت و ایجاد وحدت و یکپارچگی ملت شریف ایران، افزود: مردم شریف ایران نشان دادند که در تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری همچنان در صحنه حضور دارند و از ارزش های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی حمایت کرده و دموکراسی واقعی را به رخ جهانیان کشیدند.

وی تاکید کرد: انتخاب مجدد جناب آقای روحانی را به سمت ریاست جمهوری تبریک می گویم و برای وی آرزوی توفیق هرچه بیشتر دراجرای امور و رفع مشکلات میعشتی و تولید  و اشتغال جوانان را دارم، جناب آقای رییس جمهور با ابراز تاسف از رای نسبت پایین شما در شهرستان های حوزه های انتخابیه ام باید عرض کنم که این پدیده عکس‌العمل طبیعی مردم به عملکرد ضعیف دولت درسال های اخیر بود؛ جنابعالی و سایر دولتمردان و مسئولان استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی کشور داد سخن داده اید و مردم بوشهر به داشتن نیروگاه اتمی و مجتمع عظیم پارس جنوبی بشارت داده اید.

این نماینده مردم درمجلس دهم گفت: شهرستان های تنگستان و دشتی دراستان بوشهر که درحد فاصل نیروگاه اتمی و مجتمع پارس جنوبی واقع شده اند از نرخ بیکاری بالاتر از 17 درصد رنج می برند، شما این شاهکارهای عظیم بعد ازانقلاب اسلامی را فقط از منظر منافع ملی مورد توجه قرارداده اید، نه از نگاه منافع منطقه ای در دولت های قبل از شما درسال 84 مقرر شد که وزارت نفت حداقل 50 درصد از نیروهای مورد نیاز را از افراد بومی استان بوشهر استفاده کند؛ شایسته نیست جوانان تحصیل کرده همه روزه شاهد استخدام نیروهای غیرمتخصص غیربومی باشند و درعین حال باداشتن مدرک کارشناسی جذب نشوند.

شهریاری افزود: فرزندان متخصص لنج داران وقتی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ها برای کار چندین سال به هر دری می زنند اما همه درها به روی آنها بسته می شوند و مجبور می شوند با مهندسی به عنوان یک ملوان ساده روی لنج پدرکارکنند، تازه این لنج داران وقتی می بینند پرورش دهندگان میگو هزاران مشکل دارند و درمقابل هیچ حمایتی نمی شوند و اشتغال پایدار درون زا برای بخش کشاورزی وجود ندارد پی می برند که خود شرایط بهتری برای کار دارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ، گفت: کشاورزان زحمت کش متحمل خسارات سنگین سیل درابتدای سال  شدند، همین جوانان دشتی و تنگستان وقتی برای فراموشی غم بیکاری به ورزش روی می‌آوردند با کمبود زیرساخت ها روبه رو شده مجبور به ترک صحنه و انصراف از حضور درمیادین ورزشی می شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول