اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

در همایش ملی و بین‌المللی پرستاری کودکان صورت می‌گیرد

بررسی نقش پرستاری کودک در مراکز درمانی

مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان گفت: در پانزدهمین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی پرستاری کودکان، نقش پرستاری جامعه محور و سلامت محور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بررسی نقش پرستاری کودک در مراکز درمانی

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، تهمینه ناجی مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان، گفت: رشد و توسعه جوامع در گرو توجه و برنامه‌ریزی تمام اقشار جامعه است و کودکان دروازه ورود به رشد و توسعه عمومی جامعه آینده خواهند بود بنابراین توجه به سلامت جسمانی و روانی کودک از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان است. کادر پرستاری نیز به عنوان مهمترین عضو تیم مراقبتی، ارتباط مستقیم و طولانی‌تری نسبت به سایر اعضای کادر درمان با کودکان دارند.

دبیر اجرایی پانزدهمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی پرستاری کودکان، ادامه داد: از همین رو، برنامه ریزی برای ارتقاء و ایجاد نوآوری‌ خدمات پرستاری و مراقبتی در عرصه خدمت رسانی به کودکان و خانواده‌ها گامی در بهبود و رشد عمومی جامعه آینده خواهد بود و افتخار می‌کنیم در پانزدهمین همایش ملی همزمان با دومین همایش بین المللی پرستاری کودکان با حضور اساتید و محققین عرصه ملی و بین المللی بتوانیم زمینه ساز تحولی عظیم در حل مشکلات و ارتقاء سطح سلامت کودکان باشیم.

ناجی، گروه‌های هدف این همایش را پرستاران، اتاق عمل، بیهوشی و روانشناسان عنوان کرد و گفت: محورهای همایش با هماهنگی اعضای هیات علمی دانشکده‌های پرستاری سراسر کشور مشخص شده و مباحث به صورت میزگرد و کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

وی، محورهای همایش امسال را بر اساس نیازهای کشورمان و در حیطه مدیریت، آموزش، اخلاق و بالین انتخاب شده که شامل ایمنی در مراقبت و پیشگیری از خطا و پزشکی قانونی، قضاوت بالینی پرستار در بخش‌های کودکان، مراقبت تیمی در بخش‌های کودکان موانع و راهکارها، مفاهیم مورد غفلت در آموزش پرستاری ما، نقش پرستاران در شناسایی به موقع و پیشگیری از خودکشی و مشکلات روحی روانی جوانان و نوجوانان، چگونه کودک مبتلا به بیماری مزمن و خانواده اش را در خارج از بیمارستان دریابیم، مراقبت تسکینی کودکان و نوزادان، مراقبت تکاملی در بخش NICU، پدران اعضای فراموش شده تیم مراقبت در ایران، نقش پرستاری جامعه محور و سلامت محور، پرستاری کودک در اورژانس و PICU، ارزیابی مدیریت درد کودکان و نوزادان و تازه های CPR برشمرد.

ناجی، آخرین تاریخ ارسال مقالات به همایش امسال را 15 مرداد 96 عنوان کرد و گفت: علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر به لینک پانزدهمین همایش کشوری و دومین همایش بین المللی پرستاری کودکان به آدرس www.iranped.ir مراجعه کنند.

مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور فرهیختگان، اساتید و علاقمندان این حوزه و با استفاده از حرفه دانش و تجربیات، بتوانیم گام موثری در مسیر رشد و بالندگی و تعالی حرفه پرستاری برداریم.

پانزدهمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی پرستاری کودکان از 3 تا 7 آبان 96 در مرکز طبی کودکان برگزار می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول