اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

با حضور ایران به عنوان میهمان ویژه

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب چین افتتاح شد+عکس

مراسم رسمی افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب چین که ایران به عنوان میهمان ویژه در آن حضور دارد، دقایقی پیش آغاز شد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب چین افتتاح شد+عکس

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه رسمی بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، عصر امروز (31سه‌شنبه مرداد) با حضور خانم لیو یان دونگ، معاون نخست‌‌وزیر چین، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی‌اصغر خاجی، سفیر و محمدرسول الماسیه، رایزن فرهنگی کشورمان در چین و تعدادی از شخصیت‌های برجسته فرهنگی و علمی چین، در محل کنگره خلق چین، برگزار شد. جمهوری اسلامی ایران میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب پکن است.


به این دلیل که ایران در این نمایشگاه مهمان ویژه است برنامه‌های متععدی تدارک دیده شده است؛ رونمایی از مجموعه 23 جلدی شاهکارهای ادب فارسی به زبان چینی توسط سازمان انتشارت شانگ وو چین  با همکازی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن و مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قالب طرح «تاپ» نیز از حمله برنامه های پیش بینی شده است.

در حال حاضر ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات به عنوان نماینده هیات ایرانی در حال سخنرانی در این مراسم است.

 در این مراسم ابراهیمی‌ترکمان در سخنانی، با اشاره به روابط تاریخی چند هزار ساله ایران و چین گفت: روابط تاریخی چند هزار ساله ایران و چین به عنوان دو تمدن بزرگ و کهن و نیز، تأثیرگذار بر فرهنگ و تمدن بشری از جمله میراث گرانقدری است که همیشه یادآور درک و احترام متقابل و صلح دوستی بوده است.

حدود 80 تن از فعالان فرهنگی، هنری، ناشران و ... در برنامه‌های فرهنگی، هنری و علمی پیش‌بینی شده در چین حضور دارند که با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان در چین، مؤسسه نمایشگاه فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشارات سمت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات بین‌المللی الهدی، جامعةالمصطفی (ص) العالمیه و ... در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، به اجرای برنامه می‌پردازند.

در این مراسم از برگزیدگان کتاب سال چین نیز تقدیر به عمل آمد.

مراسم افتتاح رسمی غرفه ملی ایران روز اول شهریور ساعت 11 در محل غرفه ایران برگزار می شود، پایان بخش برنامه افتتاحیه نمایشگاه کتاب پکن اجرای موسیقی بداهه نوازی قطعات تصنیف های ایرانی و گروه موسیقی لیان بود.
بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن ازتاریخ 1 تا 5 شهریور ماه برگزار می شود. ایران مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.
hite_circle:انتهای پیام/و

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول