اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» افتتاح شد

پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» با آثاری از چهره‌های داخلی و هنرمندانی از ۳۰ کشور در خانه هنرمندان افتتاح شد و عواید حاصل از فروش آثار صرف اقدامات بشردوستانه می‌شود.

پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» افتتاح شد

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، جشنواره «هنر برای صلح» که در پنجمین گام خود برای نخستین بار به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، عصر روز گذشته با حضور فریدون فربد دبیر جشنواره، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان، مجید ملانوروزی  مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و هنرمندانی همچون محمد متوسلانی، کامبیز درم‌بخش، جمشید مرادیان، اصغر همت، میکائیل شهرستانی، قدرت‌الله عاقلی، محمد فرنود، آرمان استپانیان و سعیده آبشناسان در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

 

 

در اولین روز این رویداد، بخش نمایشگاهی پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» در تمامی گالری‌های خانه هنرمندان افتتاح شد و آثار هنرمندان 30 کشور جهان از جمله فرانسه، ایتالیا، یونان، مکزیک، آمریکا، روسیه، دومنیکن، چین، اکوادور، ترکیه، لهستان، اندونزی،‌ افغانستان، هند و عراق به معرض نمایش درآمد. عواید حاصل از فروش این آثار، صرف ساخت مدرسه و اقدامات بشردوستانه خواهد شد.

 

 

گروه تئاتر «قاصدک» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب نمایش به «آموزش صلح به کودکان» پرداخت.

در حاشیه مراسم افتتاحیه و در فضای باز خانه هنرمندان ایران هم پرفورمنس نقاشی توسط احمد آریامنش همراه با موسیقی زنده اجرا و با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.

عصر امروز هم مراسم بزرگداشت روز جهانی صلح از ساعت ۱۶ با حضور رئیس یونسکو در ایران و جمعی از سفرا و نمایندگان سازمان‌های فرهنگی در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، نگارخانه‌های ممیز، میرمیران، پاییز و زمستان خانه هنرمندان ایران تا ۳۰ شهریور میزبان جشنواره «هنر برای صلح» هستند. در این رویداد هنری که از سوی بخش خصوصی هنر و با حمایت هنرمندان، گالری‌داران و مجموعه‌داران برپا می‌شود؛ ۱۸۰  هنرمند در رشته‌های نقاشی، مجسمه، گرافیک، ویدیو آرت، پرفورمنس، تئاتر، سینما و موسیقی آثار خود را ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول