اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

عکاس نمایشگاه «موصل، رالی بی‌قراری»:

آوارگان کوبانی سوژه اصلی نمایشگاه «موصل، رالی بی‌قراری» است

مریم مزروعی عکاس نمایشگاه «موصل، رالی بی‌قراری» گفت: یک ماه پیش از شروع عملیات آزادسازی موصل به عراق سفر کردم و توانستم تا ۲۰ کیلومتری موصل بروم و از کمپ‌های محل اسکان آوارگان کوبانی عکاسی کنم.

آوارگان کوبانی سوژه اصلی نمایشگاه «موصل، رالی بی‌قراری» است

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین نمایشگاه انفرادی عکس مریم مزروعی با عنوان «موصل، رالی بی‌قراری» که حاصل سفر این عکاس جوان به مناطق اطراف موصل و کمپ‌های محل اسکان آوارگان موصل و کوبانی است، از ۳۱ شهریور تا ۱۱ مهر در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران دایر است.

مریم مزروعی درباره این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس «موصل، رالی بی قراری» حاصل سفرم به مناطق اطراف موصل و دیدن کمپ‌های نظامیان و محل اسکان آوارگان موصل و کوبانی (شهری کردنشین در شمال سوریه) است. من یک ماه پیش از شروع آزادسازی موصل به عراق سفر کردم و در جریان این سفر توانستم تا ۲۰ کیلومتری موصل بروم و از کمپ‌های محل اسکان آوارگان که زیر نظر سازمان ملل اداره می‌شد و باقی کمپ‌ها عکاسی کنم.

وی افزود: دراین سفر قصد داشتم که تمرکزم را روی وضیعت زنان کوبانی بگذارم، اما متاسفانه بر اثر اتفاقی ناخواسته، تمام تجهیزات و عکس‌هایی را که گرفته بودم از دست دادم.

این عکاس خبری افزود: عکس‌های این مجموعه به سه قسمت تقسیم شده‌اند، بخشی از عکس‌ها مربوط به کودکان آواره کوبانی است. بخش دیگر عکس‌های این مجموعه که عنوان اصلی نمایشگاه نیز بر اساس آن انتخاب شده است، «موصل، رالی بی قراری است»؛ در کمپ‌های محل استقرار آوارگان یک جاده کوچک بود که آوارگان همچون انسان‌های سرگردان و بی‌قرار در طول روز بارها این جاده را بی‌جهت می‌رفتند و برمی‌گشتند.

مزروعی که سابقه همکاری با خبرگزاری ایلنا و روزنامه اعتماد را دارد، ادامه داد: بخش سوم عکس‌های این مجموعه شامل عکس‌هایم از یک قبیله کوبانی است که از این قبیله تنها چند زن و یک پیرمرد باقی مانده است. در این نمایشگاه ۴۶ قطعه عکس به نمایش در آمده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول