اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

کتاب‌های درسی در نگاه روس‌ها؛ ۷۰ درصد، کتب درسی عمومی را مهم می‌دانند

هفتاد درصد روس‌ها بر این باورند که طراحی کتب درسی عمومی (پایه) در مورد موضوعات اساسی در مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کتاب‌های درسی در نگاه روس‌ها؛ ۷۰ درصد، کتب درسی عمومی را مهم می‌دانند

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مرکز افکارسنجی روسیه نتیجه تحقیقات خود را درخصوص نقطه نظر شهروندان روس درباره کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اعلام کرد.

84% شهروندان بر این عقیده‌اند که در مدارس باید، استاندارد تحصیلی واحدی وجود داشته‌باشد. این نظر بیش از 75% پاسخ‌دهندگان در گروه‌های مهم اجتماعی _دموگرافیک است.

ابتکار برای معرفی یک کتاب پایه در مورد هریک از موضوعات برنامه درسی مدارس (با حفظ شمار دیگری برای یادگیری عمیق‌تر) توسط 70% از شهروندان حمایت می‌شود. در میان قشر روستایی، نسبت موافقان در مقایسه با ساکنین شهرهای بزرگ و همچنین قشر دانشگاهی کمتر است.

در میان دروس اصلی که در آنها دسترسی به یک کتاب پایه ضروری است، در درجه اول زبان روسی (57% توصیه خود را متوجه آن ساخته‌اند.) و سپس ریاضیات (55%) قرار می‌گیرد.

تقاضاهای بسیاری نیز در مورد طراحی کتاب‌های درسی واحد در رشته‌هایی از جمله تاریخ (43%) و ادبیات (41%) وجود دارد. براساس رتبه بندی، مبانی فرهنگ‌های مذهبی و اخلاق سکولار و نقاشی، تنها مورد توجه 7% از پاسخ دهندگان قرار گرفته است. کمتر از یک سوم موافقین این طرح (30%) براین اعتقادند که این موضوع باید در مورد تمامی مفاد درسی اجرا شود.

داده‌های نظرسنجی توسط "یلنا میخایلوا" مدیر تحقیقات مرکز افکار سنجی، بیان شده است: معرفی کتاب‌های واحد در دوره‌های آموزشی اصلی با اساس روش‌های فردی آموزشی مخالف نیست. این رویکرد استفاده از منابع اضافی اطلاعات را محدود نمی‌کند، اما این اطمینان را حاصل می‌کند که تمامی دانش آموزان عناصر اصلی دانش علمی (از این دست- دانشی با ویژگی جهان بینی) را به‌طور تضمین شده دریافت می‌کنند. همانطور که برای فراگیری عمیق درس‌ها، با درنظر گرفتن خصوصیات کاربرد رسانه دانش‌آموزان امروزی، توسعه و معرفی منابع آموزشی الکترونیکی در فرایند آموزشی مفید خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول