اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

ذکیانی خبر داد

ارائه 86 مقاله علمی در همایش اربعین

همایش بین المللی اربعین با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه کربلا و ستاد اربعین کشور ۳ و ۴ آبان ماه در دانشگاه کربلا برگزار می‌شود.

ارائه 86 مقاله علمی در همایش اربعین

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، غلامرضا ذکیانی رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی و دبیر اجرایی همایش اربعین با اشاره به مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش عنوان کرد: با توجه به محدودیت زمانی در برگزاری این همایش از حدود یک ماه پیش، خوشبختانه مقالات خوبی به دبیرخانه رسید. این مقالات از سوی کمیته داوری ارزیابی شده و به دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه شدند.

وی افزود: در کنار این مقالات، 45 مقاله که بیشتر سفارشی بودند از کشور خودمان به دست ما رسید که به دو زبان عربی و انگلیسی ترجمه کردیم. خوشبختانه در این فاصله موفق شدیم چکیده تفضیلی مقالات را به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی ترجمه کنیم که در مجموع 560 صفحه است. 

ذکیانی با بیان این نکته که تعداد دویست نسخه از کتاب چکیده مقالات در همایش ارائه خواهد شد، تصریح کرد: 86 عنوان مقاله که در داوری انتخاب شدند در روزهای برگزاری همایش به زبان نویسنده آن ارائه می‌شود.  

دبیر اجرایی همایش با تقدیر از همراهی و همکاری استادان و پژوهشگران در برگزاری این همایش افزود: ایجاد ارتباط بین دانشمندان ایرانی و عراقی از طریق همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه‌های عراق حول محور اربعین از اهداف این همایش است.

رئیس دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه اظهار داشت: مقالات بسیار خوبی درباره پیاده روی اربعین به دبیرخانه رسیده  است، این مقالات محورهای مختلفی از جمله سیاسی، اجتماعی، عرفانی، صلح جهانی و پتانسیل‌هایی که در پیاده روی اربعین وجود دارد را در بر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تلاش این است که این اقدام، گام بزرگی برای برگزاری همایش‌های بعدی واقع شود و همایش‌های بعدی با ابعاد وسیع‌تری برگزار گردد.

دبیر اجرایی همایش اربعین با اشاره به همراهی دانشگاه عراق، عنوان کرد: برنامه افتتاحیه همایش 3 آبان ماه برگزار می‌شود. روز دوم در کنار ارائه مقالات نشست‌های علمی برگزار خواهد شد و بعد از ظهر پنج شنبه مراسم اختتامیه در حرم امام حسین برگزار خواهد شد. او در پایان یاد آور شد: سهم مشارکت علمی دانشگاه کمی بیشتر است اما مجموعا این همایش با مشارکت دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه کربلا و ستاد اربعیت و عتبه حسینی این همایش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول