اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

روی آنتن شبکه مستند ببینید

«جنگ، دوربین، من» روایت بی‌واسطه‌ای از رشادت‌های مجاهدان رسانه‌ای فاطمیون

مستند «جنگ، دوربین، من» روایت رشادت‌های مجاهدان رسانه‌ای فاطمیون در نبرد علیه نیروهای تکفیری در سوریه سه‌شنبه ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

«جنگ، دوربین، من» روایت بی‌واسطه‌ای از رشادت‌های مجاهدان رسانه‌ای فاطمیون

به گزارش خبرگزاری فارس، این مستند تصویری تازه از مدافعان حرم افغان در سوریه است و ساسان فلاح فر تهیه‌کنندگی و کارگردانی آن را بر عهده دارد.

در این مستند راوی که یک مستندساز افغان است با دوربین به خط مقدم نبرد با تروریست‌های داعش می‌رود و یکی از عملیات‌های مهم لشگر فاطمیون و سلحشوری مدافعان حرم افغان را به تصویر می‌کشد.

ساسان فلاح فر درباره ساخت این مستند گفت: اصل و مغز این مستند بچه‌های رسانه‌ای فاطمیون هستند، مدافعان رسانه‌ای در جبهه‌های نبرد سوریه که از آخرین نفس‌های داعش فیلم‌برداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: «جنگ، دوربین، من» روایت بی‌واسطه‌ای از مجاهدت رسانه‌ای آن‌هایی است که با دوربین‌هایشان به جنگ با دشمن می‌روند و علاوه بر ثبت تصاویر برای باقی ماندن در تاریخ به ما نشان می‌دهند که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

فلاح فر افزود: این مستند که در حدود 3 تا 5 ماه تولیدشده، سوژه شخص محور ندارد و سوژه اصلی دوستانی هستند که این تصاویر را گرفته‌اند، کسانی که نمی‌بینیمشان اما آن‌ها برای حمایت و حفاظت از ما و اعتقاداتمان تا دل دشمن پیش می‌روند.

وی گفت: در این فیلم تصاویر ویژه‌ای از این رشادت‌ها وجود دارد، مثلاً اینکه درصحنه‌ای فیلم‌بردار آن‌قدر به دشمن نزدیک می‌شود که تیر به کنار دوربین اصابت می‌کند و خاک بلند می‌شوند.

فلاح فر بابیان اینکه فاطمیون گروه اثرگذاری در سوریه است که نقش مهمی در جبهه مقاومت ایفا می‌کند و در تازه‌ترین رخداد مرتبط یعنی آزادی بوکان نیز حضور مؤثری داشته است، افزود: این گروه متشکل از مبارزان رشیدی است که ما بعضاً در محله‌هایمان در کنار آن‌ها زندگی می‌کنیم و نسبت به آن‌ها بی‌توجه و گاها کم‌لطف هستیم، این مستند نشان می‌دهد که افرادی که شاید ما نگاه اشتباهی نسبت به آن‌ها داشته باشیم چه اتفاق‌های بزرگی را رقم می‌زنند.

این کارگردان گفت: در جریان تولید این مستند معنی واقعی رشادت را دیدم و لمس کردم، در این فیلم شخصیتی به تصویر کشیده شده که از ناحیه پا مجروح است و حاضر به ترک جبهه نیست، مشتاق است که برگردد و به مبارزه ادامه بدهد، این ویژگی مجاهدین است و دلم می‌خواست این ویژگی را نشان بدهم.

فلاح فر اضافه کرد: برایم بسیار ارزشمند است، اینکه در دنیایی که همه می‌خواهند سر هم را کلاه بگذارند و روی شانه هم بایستند، هنوز این افراد وجود دارند و می‌شود آن‌ها را به‌عنوان الگو به جامعه معرفی کرد.

«جنگ، دوربین، من» در بسیج سازمان صداوسیما تهیه‌شده و مرکز رسانه‌ای فاطمیون مجری طرح آن است، این مستند فردا ساعت 11 بازپخش می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول