اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پورابراهیمی در تذکر شفاهی:

دولت سریعاً بانک مرکزی را مکلف به طراحی سامانه سپرده‌گذاران مؤسسات مالی کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: سریعاً ‌بانک مرکزی را مکلف کنید سامانه اطلاعاتی مربوط به تمام سپرده‌گذاران مؤسسات مجاز و غیرمجاز را مشخص کند.

دولت سریعاً بانک مرکزی را مکلف به طراحی سامانه سپرده‌گذاران مؤسسات مالی کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز در نشست علنی پارلمان طی تذکر شفاهی خود اظهار داشت: به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره وضعیت پرداخت‌های مربوط به مطالبات شرکت‌های زغال‌سنگی تذکر می‌دهم.

وی افزود: شرکت‌های زغال‌سنگ از ناحیه شرکت‌های دیگری که از زیرمجموعه‌های وزارت رفاه هستند مطالبه دارند. آقای ربیعی! چندین ماه است که پرداخت‌های مربوط به کارگران پرتلاش و مظلوم شرکت‌های زغال‌سنگ به‌ویژه شرکت زغال‌سنگ کرمان با مشکل مواجه شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تصریح کرد: پرداختی این کارگران متأسفانه به دلایل مختلف توسط شرکت خریدار که شرکت ذوب‌آهن اصفهان است انجام نمی‌شود و قرار است وزیر کار پیگیری کند.

پورابراهیمی بر همین اساس اضافه کرد: مجموعه بنگاه‌های اقتصادی از غرب تا شرق مربوط به وزارت رفاه شده است ولی متأسفانه امروز وضعیت خاصی را در کشور شاهد هستیم،‌ به‌هرحال وزیر راه باید پیگیری کرد و پاسخ‌گو باشد؛ چراکه کارگران مظلومی که در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند چندین ماه است که حقوق‌شان را دریافت نکرده‌اند و بالای 50 میلیارد تومان میزان مطالبات آنهاست، ولی این پرداخت‌ها صورت نمی‌گیرد. همچنین پیمانکاران بخش خصوصی و کارگرانی که مستقیماً با شرکت زغال‌سنگ کار می‌کنند با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

وی در بخش دیگری از تذکر خود به وضعیت نامشخص پرداخت‌های ماه‌های پایانی سال برای بازنشستگان صنعت فولاد نیز اشاره کرد و گفت: نزدیک 85 تا 90 هزار نفر بازنشسته‌ای که سال‌ها عمر خود را در سخت‌ترین شرایط گذاشتند نگرانی دارند. آقای ربیعی! به‌عنوان متولی این بخش از صندوق فولاد کشور که متعلق به شماست، برنامه مشخصی را در این حوزه باید داشته باشید و برنامه‌ریزی داشته باشید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین خطاب به رئیس‌جمهور عنوان کرد: هم در جلسه حضوری که با حضور رؤسای کمیسیون‌های مجلس با شما داشتیم هم در جلساتی که با متولیان حوزه بازار پول درباره مسائل بانکی کشور داشتیم، در روز گذشته هم جلسه‌ای با آقای سیف داشتیم که عنوان شد امروز مردم در حوزه مسائل مرتبط با مباحث تسویه مؤسسات غیرمجاز اذعان می‌کنم. آن‌طور که بانک مرکزی می‌گوید با عملکردها تطابق ندارد.

پورابراهیمی افزود: بانک مرکزی می‌گوید 98 درصد این مسائل را تعیین تکلیف کرده‌ایم اما این شرایط را ما به صلاح کشور نمی‌دانیم. آقای سیف! شما باید سامانه‌ای را تعریف کنید. ما هم در کمیسیون اقتصادی این موضوع را ساماندهی می‌کنیم. سامانه‌ای باید تعریف شود تا هر کسی که به این موضوع اعتراض دارد اطلاعاتش وارد این سامانه شود و ما هم نظارت می‌کنیم. اگر اطلاعاتی که وارد می‌شود بر اساس آن قضاوت شود اما اگر کار شما درست نیست و تمام نشده نگویید 98 درصد مسائل سپرده‌گذاران تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: امروز متأسفانه در کشور مشکل مؤسسات مالی باعث نارضایتی در بین مردم شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خطاب به رئیس‌جمهور گفت: سریعاً ‌بانک مرکزی را مکلف کنید سامانه اطلاعاتی مربوط به تمام سپرده‌گذاران مؤسسات مجاز و غیرمجاز را مشخص کنند و هر کسی اطلاعاتی دارد آن را مشخص کند،‌ بانک مرکزی هم به صورت شفاف به مردم، مجلس و کمیسیون اقتصادی پاسخ‌گو باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول