اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

دارابی:

مردم سرمایه اصلی انقلاب اسلامی هستند/ انقلاب موجب وحدت ملت ایران شد

رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه ملی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، موجب وحدت ملت ایران شد گفت: مردم، نقش اصلی را در پیروزی، تداوم و تثبیت نهضت داشتند و سرمایه اصلی انقلاب هستند.

مردم سرمایه اصلی انقلاب اسلامی هستند/ انقلاب موجب وحدت ملت ایران شد

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست اعضای هیأت امنا و ادوار کمیسیون طرح و برنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در این معاونت برگزار شد.
علی دارابی، دکتر حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور، دکتر محمد حسن تبرائیان، مجید رجبی معمار، نصرت‌الله لطفی، سردار محمدرضا موحدی، پرویز کرمی، حجت‌الاسلام عباس اسکندری، دکتر سید احمد حسینی، سردار علیرضا افشار، عباس فاطمی، حاجی سفیدی و دکتر مجید ملکی‌ تبار از اعضای حاضر در این نشست بودند.
در این جلسه دکتر علی دارابی رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه ملی با اشاره به گذشت 39 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: این رویداد بزرگ که دارای ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مختلفی است توانست ملت ایران را به عنوان الگویی برای همه مظلومان و دادخواهان جهان تبدیل کرده و جنبه عملی به تئوری ولایت فقیه بدهد، شیوه‌ای از حکومت برآمده از دستورات دین مبین اسلام به رهبری روحانیت و مرجعیت شیعه، امام خمینی(ره) که در دوران زعامت و ولایت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به بلوغ و بالندگی رسیده است.
وی افزود: در 40 سالگی انقلاب اسلامی، باید اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) را به عنوان محور وحدت در جامعه مورد بازخوانی عمیق قرار داد و ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، بین‌المللی و فقهی ایشان را در کنار مبارزات فراگیر علیه استبداد داخلی و استکبار خارجی برای نسل جوان تبیین کرد.
معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه انقلاب اسلامی، موجب وحدت ملت ایران شد خاطرنشان کرد: همین مسئله نظام جمهوری اسلامی را بنیان نهاد به عبارتی مردم، نقش اصلی را در پیروزی، تداوم و تثبیت نهضت داشتند و سرمایه اصلی انقلاب هستند.
وی ادامه داد: ستاد بزرگداشت چهلمین سالروز انقلاب اسلامی وظایف سنگینی بر عهده دارد؛ از یک سو باید به تحلیل و چرایی و زمینه‌های پیدایش انقلاب بپردازد و از سوی دیگر فراز و فرودها و سیر تطور و تحکیم نظام اسلامی را مورد ارزیابی قرار دهد همچنین لازم است دستاوردها و پیشرفت‌ها و نیز چالش‌ها و موانع پیش رو را به درستی مورد واکاوی قرار دهد.
دارابی گفت: باید زمینه‌ای ایجاد کرد که نسل جوان و جستجوگر به گذشته انقلاب واقف شوند و به آن افتخار کنند و امید به آینده در آنها پدیدار شود؛ این مسئله راهبرد اصلی ستاد بزرگداشت 40 سالگی انقلاب اسلامی خواهد بود به این نحو که وحدت ملی و اتحاد همه نیروهای انقلابی را در آستانه چهلمین سالروز پیروزی نهضت اسلامی به منصه ظهور برسانیم و در تقویت آن بکوشیم.
معاون امور استان‌های رسانه ملی با اشاره به وظایف صدا و سیما در این زمینه عنوان کرد: رسانه ملی برنامه‌ریزی و تمهیدات گسترده‌ای به منظور بزرگداشت 40 سالگی انقلاب داشته ولی لازم است مجلس، قوه قضائیه و دولت و نیز بخش خصوصی و مردم نقش محوری در این زمینه ایفا کنند.

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک هم در این جلسه با اشاره به تحولات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی منطقه اظهار کرد: سند چشم‌انداز 1404 مدت‌هاست طراحی شده و به مرحله اجرا درآمده که لازم است حرکتی جدی در این زمینه صورت بگیرد چرا که اگر این سند به درستی مورد توجه و کار قرار بگیرد، شتاب خوبی را در حوزه پیشرفت شاهد خواهیم بود و امیدواری در سطح جامعه بیشتر می‌شود ضمن اینکه برای نقد و بررسی عملکردمان هم ملاک خوبی در اختیار خواهیم داشت.
وی افزود: در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، باید نگاهی جدی به گذشته داشته باشیم چرا که انقلاب، نوعی انقطاع اساسی در تاریخ ایران به وجود آورد و آن را به قبل و بعد از این رویداد تقسیم کرد ولی بعضی ساختارها در کشور تداوم یافته‌ و خود را حفظ کرده‌‌اند هر چند افراد تغییر کرده‌اند.

در بیان قصه 40 سالگی انقلاب ‌‌نسل امروز باید عهده‌دار آینده کشور باشد
آشنا با بیان اینکه باید به تاریخ گذشته کشور به درستی واقف شویم خاطرنشان کرد: باید واقعیت‌ها را با مردم در میان گذاشت و موفقیت‌ها و شکست‌ها را در کنار هم دید و در این صورت باورپذیری فعالیت‌ها بیشتر خواهد شد؛ باید مجموعه اقدامات اصلاحی بعد از انقلاب را تبیین کرد و عدم موفقیت‌ها را نیز گفت.
مشاور رئیس جمهور عنوان کرد: تغییر دیدگاه‌ها نسبت به مسائل خوب و بد هم امری لازم است چرا که در برخی بُرهه‌ها بعضی مسائل کاملا سیاه و برخی کاملا سفید دیده شده‌اند اما تغییرات زمانه زیاد بوده‌اند و افراد هم تغییر کرده‌اند؛ اگر بخواهیم بر مبنای امروزمان، دیروزمان را توجیه کنیم باورپذیر نخواهد بود بنابراین نیاز داریم که تغییرات خودمان را هم بیان کنیم و نقدها به گذشته را نیز بگوییم.
وی گفت: چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در واقع سال پختگی انقلاب است و برای بزرگداشت این مسئله باید چهلمین سالگرد عقلانیت انقلاب را با همه تجربه‌ها، خطاها، پیشرفت‌ها و عدم موفقیت‌ها بیان کنیم و آن را به عنوان میراثی بزرگ به نسل امروز بدهیم.
آشنا با بیان اینکه هر کشور و امتی نیاز به یک داستان و روایت زیبا دارد خاطرنشان کرد: هر قصه شیرین دارای بخش‌هایی از گذشته، حال و آینده است، قصه‌ای که برای چهل سالگی انقلاب تعریف می‌کنیم باید به گونه‌ای باشد که جوانان و نوجوانان ما احساس کنند تعریف ادامه و آینده داستان، مربوط به آنهاست و دیده می‌شوند.

معرفی اعضای کارگروه‌های ستاد بزرگداشت 40 سالگی انقلاب
نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم در این نشست اظهار کرد: اعضای شورای راهبردی و شورای هماهنگی و اجرایی و نیز کارگروه‌های ستاد بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب به زودی معرفی خواهند شد و جلسات آنها برگزار می‌شود.
وی افزود: برنامه‌های بزرگداشت 40 سالگی انقلاب از بهمن ماه امسال آغاز می‌شوند و تا دهه فجر و 22 بهمن سال 97 ادامه خواهند داشت.
در ادامه جلسه، هر یک از حاضران در نشست به بیان دیدگاه‌ و راهکارهای اجرایی به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر ویژه برنامه‌های مربوط به دهه فجر و بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداختند.
انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول