اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

نمایشگاه‌گردان «آب و آتش» در گفت‌وگو با فارس:

خانواده آتش‌نشانان شرط کردند هیچ مسئولی در افتتاحیه نباشد

نمایشگا‌ه‌گردان «آب و آتش» با موضوع حادثه پلاسکو گفت: شرط خانواده آتش‌نشانان شهید برای شرکت در افتتاحیه این بود که هیچ مقام مسئولی ـ اعم از سابق و فعلی ـ در مراسم حضور نداشته باشد.

خانواده آتش‌نشانان شرط کردند هیچ مسئولی در افتتاحیه نباشد

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، در سالروز حادثه تلخ پلاسکو، نمایشگاه عکسی با موضوع آن در خانه عکاسان ایران برپا شده است. در این نمایشگاه که «آب و آتش» نام دارد، 70 عکس از 14 عکاس مطبوعاتی تهران ارائه شده است.

مهران ریاضی، عکاس و نمایشگا‌ه‌گردان «آب و آتش» درباره جزئیات آن به خبرنگار فارس گفت: از شهریور کار تحقیقاتی را برای انجام پروژه‌ای بزرگ آغاز کردیم اما متأسفانه اننجام آن میسر نشد. با این حال چون بنا داشتیم یادواره‌ای برای قهرمانان پلاسکو برگزار کنیم، سرانجام به ایده برپایی نمایشگاه عکس رسیدیم.

وی افزود: بعد از طراحی استوری نمایشگاه، حدود 35 موضوع درباره اتفاقات 10 روزه پلاسکو مطرح کردیم از لحظات شروع آتش‌سوزی تا مراسم تشییع و تدفین شهدای آتش‌نشان را روایت می‌کرد. 20 عکاس حدود 800 عکس برایمان ارسال کردند که نهایتاً 70 عکس از 14 عکاس انتخاب شد.

ریاضی درباره انتخاب عکاسان گفت: فراخوان رسمی نداشتیم و با دوستان و همکاران برای ارسال عکس‌ها صحبت کردیم، و اینچنین هم نبود که حتما فلان عکاس حضور داشته باشد.

وی درباره انتخاب آثار اظهار داشت: آقایان فرهاد سلیمانی، اصغر داودآبادی، احسان باقری و بنده انتخاب نهایی عکس‌ها را انجام دادیم. طبیعتاً تعدادی از عکس‌ها به دلیل تکراری بودن سوژه ـ مثلاً یافتن پیکر یک آتش‌نشان ـ حذف و بهترین فریم انتخاب شد.

نمایشگا‌ه‌گردان «آب و آتش» درباره مراسم افتتاحیه نمایشگاه در حوزه هنری هم توضیح داد: شرط خانواده آتش‌نشانان شهید حادثه پلاسکو برای حضور در مراسم این بود که هیچ مقام مسئولی ـ اعم از سابق و فعلی ـ در مراسم حضور نداشته باشد. ما هم پذیرفتیم و دعوت‌هایمان را کنسل و از مسئولان عذرخواهی کردیم.

به گزارش فارس، نمایشگاه «آب و آتش» تا تاریخ 11 بهمن در حوزه هنری برپاست. در در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه جمعی از خانواده های شهدای آتش‌نشان حضور داشتند و پس از بازدید از نمایشگاه، از سوی خانه عکاسان ایران مورد تجلیل قرار گرفتند.

امیر آبشناسان، وحید خدادادی، زهرا رمضانی، مهران ریاضی، علی شیربند، علیرضا فراهانی، سبحان فرج‌وند، شهاب قیومی، مریم کامیاب، محسن کرامت، شایان محرابی، محمد محسنی‌فر، محمدجواد مرادی و زینب مهدوی عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول