اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

تعقیب قضایی سیاستمدار فرانسوی به علت تندروی در توئیتر

سوءاستفاده سیاستمداران از شبکه های اجتماعی برای انتشار مطالب تند و نفرت پراکن سرانجام با شکایت حقوقی و قضایی مواجه شد.

تعقیب قضایی سیاستمدار فرانسوی به علت تندروی در توئیتر

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از فیوچریسم، مارین له پن سیاستمدار تندروی دست راستی در فرانسه است که به علت به اشتراک گذاری مطالب تندروانه و افراطی در توئیتر شهرت دارد. وی که حالا مصونیت پارلمانی خود را از دست داده ممکن است به علت انتشار چنین مطالبی به زندان بیفتد.

پس از آنکه مجمع ملی فرانسه در ماه نوامبر مصونیت پارلمانی این سیاستمدار را لغو کرد، خانم له پن رهبر یک حزب تندروی دست راستی در این کشور در انتظار محاکمه به سر می برد.

اتهام رسمی وی انتشار پیام های تند و خشن و محرک اقدامات تروریستی و هرزه نگارانه است که ممکن است به طور جدی به کرامت انسانی آسیب برساند. توئیت جنجالی وی در سال 2015 ارسال شده بود و پیگیری موضوع در آن زمان به علت مصونیت پارلمانی وی ممکن نبود. اما حالا مشکلی از این جهت برای کشاندن این زن به دادگاه وجود ندارد.

پیش از این جاناتان تسفای سخنگوی سابق حزب مخالف دولت در اتیوپی هم به علت حمایت از اقدامات تروریستی در فیس بوک به شش سال تحمل زندان محکوم شده بود.

در انگیس هم برای انتشار مطالب و تصاویر خشن و تروریستی جریمه مالیاتی در نظر گرفته شده است و شرکت های فناوری هم باید به سرعت چنین مطالبی را حذف کنند. در روسیه هم انتشار چنین مطالبی منجر به دستگیری فرد متخلف می شود.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول