اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج اصناف کشور خبر داد

تمرکز بسیج اصناف بر ترغیب کسبه بر فروش کالای ایرانی در سال 97

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور از راه‌اندازی بسیج تخصصی تجار و فعالان اقتصادی در اتاق‌های بازرگانی خبر داد و افزود: در سال 97 تمرکز بسیج اصناف بر ترغیب کسبه بر فروش کالای ایرانی خواهد بود.

تمرکز بسیج اصناف بر ترغیب کسبه بر فروش کالای ایرانی در سال 97

غلامرضا حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس از ارتباط بسیج اصناف کشور با دانشگاه‌های اقتصاد به عنوان یک کار علمی یاد کرد و اظهار داشت: در حوزه عملی نیز از برپایی نمایشگاه‌هایی در اماکن نظامی جلوگیری شد.

وی در ادامه افزود: در سال جاری تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد شهید منعقد شد که در این تفاهم‌نامه بیان شده بود، خانواده‌های شهدایی که در طرح جامع ایثارگری احصاء شده‌اند در صورتی که در واحد صنفی مشغول باشند به مدت 5 سال حق بیمه را دولت پرداخت کند و از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.

رئیس  سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به حمایت از صادرات بیان کرد: هماهنگی‌های لازم برای صادرات کالا به قطر انجام شد و باید اهداف مدنظر را در حوزه افزایش صادرات دنبال کنیم.

حسن‌پور گفت: در سال 97 نیز تمرکز همه برنامه‌ها را بر روی ترغیب کسبه به فروش کالای ایرانی معطوف کردیم که شاکله آن کار فرهنگی است، برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده و دستورالعمل آن حدود 12 تا 13 بند دارد که چگونگی نحوه اجرایی آن را در سراسر کشور بیان می‌کند.

حسن‌پور ادامه داد: مطالبه‌گری بسیج اصناف یکی از کارهای شاخص انجام شده در سال 96 بود که به گوش مسؤولان رسید، با وجود امکانات محدود بسیج اصناف و اینکه بحث اقتصاد از وظایف اصلی این بسیج نیست، اما به جهت ضرورت به موضوع اقتصاد مقاومتی ورود کردیم و کارهای متعددی اعم از رفع موانع موجود، برطرف ساختن مشکلات و تخلفات را در حوزه مطالبه‌گری انجام دادیم.

وی تشریح کرد: مطالبه‌گری همراه با رعایت ادب و نزاکت و منطق و استدلال کار را به پیش ببرد، از این طریق توانستیم ارتباط خوبی را با مجلس شورای اسلامی برقرار کنیم که ارتباطی میمون و مبارک بود.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور ادامه داد: کارگروه اصناف و مجلس را نیز راه‌اندازی کردیم و مباحث مربوط به کسب و کار را از طریق این کارگروه و فراکسیون اصناف پیگیری و اگر موانعی بود از طریق قانونی در مجلس حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول