اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

سرسنگی خبر داد

برنامه‌ریزی برای نقش‌آفرینی جشنواره تئاتر دانشگاهی در عرصه تئاتر کشور

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: مدت زیادی به برگزاری دوره جدید جشنواره تئاتر دانشگاهی باقی نمانده و طبیعتا مرکز تئاتر مولوی یک از مراکز مهمی است که در این جشنواره نقش‌آفرینی خواهد کرد.

برنامه‌ریزی برای نقش‌آفرینی جشنواره تئاتر دانشگاهی در عرصه تئاتر کشور

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مراسم پایانی پنجمین دوره نمایشنامه‌خوانی مرکز تئاتر مولوی (یادمان زنده یاد، محمود استاد محمد)، همزمان با مبعث پیامبر اسلام (ص) با حضور جمعی زیادی از هنرمندان، اساتید و دانشجویان تئاتر دانشگاهی و همچنین هیئت مدیره بنیاد محمود استادمحمد برگزار شد.
در این مراسم مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران ضمن تبریک مبعث پیامبر اکرم و با اشاره به حضور استاد ناظر زاده کرمانی گفت: همیشه گفته‌ام در مجلسی که ناظرزاده کرمانی حضور داشته باشند، اگر ما حرف بزنیم کلمات را اسراف کرده‌ایم، اگر وظیفه تشکر از حضور ایشان و تک تک شما عزیزان نبود، من جسارت سخن گفتن در مقابل ایشان را به خودم روا نمی‌داشتم.
وی افزود: خیلی خوشحالیم که مرکز تئاتر مولوی بعد از فراز و نشیب‌های چند ساله‌ای که داشت، دوباره توانست به مسیر اصلی خود بازگردد و به عنوان یک مرکز فعال تئاتر دانشگاهی نقش خود را ایفا کند. این مرکز یک میراث برای دانشگاه تهران و تئاتر دانشگاهی کشور است.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران، با اشاره به کلیپی که در مراسم پخش شد، اظهار داشت: همانطور که دیدید از روزگاران دور بزرگوارانی این تالار را بنا نهادند و این مرکز نه فقط به عنوان یک ساختمان تئاتری، بلکه به عنوان یک فضای فعال تئاتری توانست در تمام این دهه‌ها جریان‌سازی تئاتر دانشگاهی را به عهده داشته باشد. امیدوارم در دوره‌ای که ما توفیق خدمت در این فضا را داریم بتوانیم چیزی به آن اضافه کنیم و این تالار را آن طور که شایسته است به افراد دیگر و نسل بعدی خودمان بسپاریم.
این استاد تئاتر دانشگاه در ادامه با یاد کردن از هنرمند فقید محمود استادمحمد، عنوان کرد: از برگزار‌کنندگان جشنواره نمایشنامه‌خوانی تشکر می‌کنم و یاد می‌کنم از هنرمند فرهیخته و فقید تئاتر کشور، محمود استادمحمد و امیدوارم روحش شاد باشد و آرزوی سلامتی برای همه پیشکسوتان و اساتید بزرگوار حوزه تئاتر دارم. امیدوارم که ما یادبود این عزیزان را در زمان حیاتشان برگزار کنیم و در دوره‌های بعدی جشنواره نمایشنامه‌خوانی مولوی، این جشنواره مزین به نام اساتیدی باشد که هنوز در قید حیات هستند و ما بتوانیم در حضور خودشان آنچنان که شایسته است، از آن‌ها قدرشناسی و قدردانی کنیم.
سرسنگی با اشاره به آغاز جشنواره تئاتر دانشگاهی، تصریح کرد: مدت زیادی به برگزاری دوره جدید جشنواره تئاتر دانشگاهی باقی نمانده و طبیعتا مرکز تئاتر مولوی یک از مراکز مهمی است که در این جشنواره نقش‌آفرینی خواهد کرد. امیدوارم این حرکت ارزنده تئاتر دانشگاهی در قالب جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی، امسال هم بتواند با توجه به حضور دانشجویان و دوستان خوب ما از دانشگاه تهران در کادر اجرایی این جشنواره، سهم خودش را در جشنواره تئاتر دانشگاهی کشور ایفا کند و حرکتی را که سال‌ها پیش توسط بزرگانی چون ناظرزاده کرمانی بنیان نهاده شد، امیدوارم دوستان بتوانند با قدرت به پیش ببرند و باز شاهد یک دوره موفق دیگر از برگزاری این جشنواره باشیم.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول