اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گزارش فارس از وين (38)

قطعنامه جديد اروپاييها ارجاع ايران به شوراي امنيت در نشست نوامبر را در بر دارد

خبرگزاري فارس: يك عضو حاضر در شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفت ارجاع پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت در پيش‌نويس جديد قطعنامه اروپايي‌ها حذف شده اما ارجاع ايران به اين شورا را در نشست ماه نوامبر در بر دارد.

قطعنامه جديد اروپاييها ارجاع ايران به شوراي امنيت در نشست نوامبر را در بر دارد
اين منبع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در وين افزود در اين قطعنامه اعلام شده كه ايران "عدم پايبندي" داشته و اين واژه براي ارجاع پرونده هسته‌اي ايران با مباني حقوقي در 24 نوامبر يعني در نشست بعدي اين شورا كافي است. در عين حال نشست امروز شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي براي بررسي پرونده هسته‌اي ايران به حال تعليق درآمد. «مليسا فلمينگ» سخنگوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با اعلام اين خبر در وين افزود: «اين نشست به درخواست اعضاي شورا در زمان دلخواه به كار خود ادامه خواهد داد.» اين در حالي است كه كشور هاي مختلف در نشست امروز و ديروز اين شورا بيانيه‌هاي خود را در زمينه ايران قرائت كردند. در حال حاضر نشست‌هاي غير رسمي در طبقات مختلف مقر آژانس براي رسيدن به نتيجه مشترك در حال برگزاري است. شوراي حكام داراي 35 عضو است كه 13 كشور از اين 35 عضو كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد هستند. انتهاي پيام/.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول