اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

رئيس گروه سازمان‌هاي امنيت راديواكتيو ايران:

ساخت نيروگاه بوشهر دو ماه ديگر تمام مي‌شود

خبرگزاري فارس: گزارش‌هاي خبري رسانه‌هاي روسي به نقل از يكي از مقامات هسته‌اي ايران حاكي است كه ساخت نيروگاه بوشهر در ماه سپتامبر (شهريور) به اتمام خواهد رسيد و تهران اميدوار است اندكي بعد، كار آن آغاز شود.

ساخت نيروگاه بوشهر دو ماه ديگر تمام مي‌شود
به گزارش فارس، گزارش خبرگزاري‌هاي ايتارتاس و اينترفكس روسيه به نقل از "محمد اميري" رئيس گروه سازمان‌هاي امنيت راديواكتيو و هسته‌اي ايران حاكي است كه وي در يك كنفرانس علمي در مسكو گفته است: «عمليات عمراني در بوشهر تا دو ماه ديگر تكميل مي‌شود و ما بر اساس قرارداد با طرف روسي سوخت اتمي لازم را براي راه‌اندازي راكتور را به دست خواهيم آورد.» بنا بر اين گزارش‌ها، اميري افزود: «ايران در هر زماني انتظار ارسال سوخت از روسيه براي نيروگاه بوشهر را دارد.» در عين حال، "اسماعيل خليل‌پور" يكي ديگر از مقامات اتمي ايران مهندسان روسي را مقصر اين تاخيرها عنوان كرد. اينترفكس به نقل از خليل‌‌پور گزارش داد: «روسيه در ابتدا مي‌خواست تجهيزات در خارج ساخته شوند اما بعداً تصميم گرفت آنها را در روسيه تكميل كند و اين امر به تاخير كار منجر شد.» مقام ارشد سازمان انرژي اتمي روسيه اعلام كرده سوخت نيروگاه شش ماه قبل از آغاز به كار نيروگاه ارايه خواهد شد. اين تحولات در شرايطي است آمريكا و كشورهاي غربي تلاش فراواني براي توقف اين پروژه اعمال كرده‌اند. انتهاي پيام/.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول