اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

اجراي تلويزيوني از زبان مجريان/1

مرتضي حيدري: مجري نبايد به دنبال كسب وجهه باشد

خبرگزاري فارس: مرتضي حيدري مجري برنامه زنده گفت و گوي ويژه خبري شبكه دو سيما مي‌گويد، يك مجري وظيفه سنگيني بر عهده دارد و نبايد فقط به دنبال بدست آوردن وجهه باشد و از آن استفاده‌ شخصي بكند.

مرتضي حيدري: مجري نبايد به دنبال كسب وجهه باشد
او كه سابقه مصاحبه با بسياري از رجال سياسي من جمله رئيس جمهور فعلي را دارد درباره دلايل موفقيت يك مجري به خبرنگار راديو وتلويزيون فارس گفت: سواد و دانش در حوزه‌هاي عمومي از دلايل موفقيت يك مجري است و به همراه آن داشتن ويژگي‌هاي ذاتي مناسب و پروراندن آن ويژگي‌ها و كسب مهارتهاي لازم براي انجام مصاحبه و داشتن ويژگيهاي اكتسابي نيز از لازمه‌هاي ديگر است. وي افزود: يك مجري بايد صادقانه هرآنچه را كه هست به مخاطبان نشان دهد و سوالاتي را كه دغدغه مخاطب است طرح كند و برنامه را به سمتي هدايت كند كه مخاطبان مي‌خواهند چون مجري نماينده آنهاست. حيدري در ادامه گفت: مجري بايد همه وجود، اعتبار و شخصيت خود را صرف انجام هرچه بهتر وظايفي بكند كه از يك مجري مسوول و متعهد انتظار مي رود. وي درباره اعمال نظرات شخصي يك مجري در برنامه تلويزيوني گفت: يك مجري نبايد سلايق و ديدگاههاي شخصي خود را به تلويزيون بياورد البته در برنامه‌ها جنبه‌اي وجود دارد كه كارشناسانه است و مجري در آن بخش مي تواند سوالات خود را مطرح كند تا هم براي خودش و هم براي مخاطبانش رفع ابهام شود ولي اگر در يك موضوع خاص كه طرفدارهاي خاص و ديدگاههاي متفاوتي در موردش وجود دارد مجري سعي كند كه ديدگاههاي خود را به كرسي بنشاند، نشان دهنده ضعف كامل مجري در هدايت برنامه است. وي افزود: مجري بايد گرايشهاي خود را كنار بگذارد و در چارچوبهاي سياستهاي رسانه و بالاتر از آن نياز مخاطبان حركت كند. حيدري متولد سال 1347 داراي مدرك پزشكي فيزيوتراپي، 11 سال است كه در زمينه گويندگي و اجرا سابقه فعاليت دارد و با پر كردن پرسشنامه‌اي كه در مجله سروش چاپ شده بود پايش به دنياي اجرا باز شد. انتهاي پيام/.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول