اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

حزب‌الله لبنان: رژيم صهيونيستي، مغنيه را به شهادت رساند

خبرگزاري فارس: حزب‌الله لبنان اعلام كرد، عماد مغنيه معروف به حاج رضوان از فرماندهان بلندپايه اين حزب به دست نظاميان صهيونيست در انفجار ديشب دمشق به شهادت رسيده است.

حزب‌الله لبنان: رژيم صهيونيستي، مغنيه را به شهادت رساند
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، حزب‌الله لبنان با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد، انفجار ديشب خودروي بمب‌گذاري‌شده، به شهادت "عماد مغنيه" از فرماندهان ارشد اين حزب انجاميده است. حزب‌الله در اين بيانيه، رژيم صهيونيستي را مسؤول ترور اين مقام ارشد نظامي حزب‌الله دانست. انفجار يك خودروي بمب‌گذاري‌شده در پايتخت سوريه ديروز يك كشته و دو زخمي بر جا گذاشته بود كه امروز اعلام شد شهيد مغنيه، قرباني اين انفجار بوده است. به گزارش خبرگزاري رويترز، شاهدان عيني با بيان اينكه انفجار اين خودرو در منطقه‌اي مسكوني رخ داد، گفتند: اين انفجار به كشته‌شدن يك تن و زخمي‌شدن دو نفر انجاميد. يك شاهد عيني نيز به خبرنگار رويترز گفت، افسران امنيتي را ديده است كه پيكر يك قرباني را از محل حادثه خارج كردند. شاهدان با اشاره به اينكه نيروهاي پليس نيز منطقه را به محاصره درآوردند، تصريح كردند: يك خودروي سفيدرنگ را ديده‌اند كه بر اثر انفجار از بين رفته است. در اين منطقه، يك مدرسه ايراني، يك مركز پليس و دفتر اصلي سازمان اطلاعات سوريه قرار دارد. پايگاه خبري "محيط" نيز نوشت: آمريكا اقدامات مذبوحانه‌اي را براي هدف قرار دادن همكاري‌هاي سوريه و ايران در پيش گرفته به‌ويژه آنكه ادعا مي‌شود اين دو كشور در امور داخلي لبنان و عراق دخالت مي‌كنند. پايگاه خبري "سيريا نيوز" نيز با اشاره به اينكه هيچ ساختمان رسمي يا نقطه حساسي در محل حادثه وجود ندارد، درباره اين رخداد گزارش داد: اين انفجار ساعت 22:30 ديشب در داخل يك خودروي ميتسوبيشي پاجروي صفر كيلومتر نقره‌اي در منطقه "كفر سوسه" و خيابان "الحديقه" در دمشق رخ داد. خبرنگار اين پايگاه خبري كه در محل حادثه حضور داشته است در اين باره گفت: انفجار در بخش عقب خودرو رخ داد كه به انهدام كامل آن انجاميد و اين در حالي است كه هيچ اثري از آتش‌سوزي در آن ديده نمي‌شود اما قطعات آن در همه جا پخش شده است. علاوه بر اين، چهار خودروي ديگر نيز كه در كنار ساختمان‌هاي نزديك به محل حادثه پارك كرده بودند دچار خسارت شدند و ساختمان "روزنامه‌نگاران" نيز كه كنار محل انفجار قرار دارد نيز آسيب ديده است. "جمعه شعبان" نگهبان ساختمان روزنامه‌نگاران كه از شاهدان عيني ماجرا بوده است در اين باره گفت: «من صداي انفجار را كه بسيار قوي بود شنيدم . اين انفجار به ساختمان‌هاي محل آسيب رساند و شيشه‌هاي منازل حتي منازلي را كه در طبقات فوقاني قرار داشتند خرد كرد.» بر اساس اين گزارش، نيروهاي امنيتي حاضر در محل، از هر گونه تصويربرداري از محل حادثه جلوگيري كردند و در ادامه، دو جرثقيل، خودروي آسيب‌ديده را به مكان ديگري منتقل و محل را پاكسازي كردند. انتهاي پيام/.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول