اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

رئیس گروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم(ع) مطرح کرد

پایان یافتن نگارش 32 جلد از مجموعه گلشن ابرار

رئیس گروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم(ع) گفت: نگارش جلدهای 18 تا 32 گلشن ابرار به پایان رسیده است و طی سال‌های آتی این مجلدات چاپ خواهد شد.

پایان یافتن نگارش 32 جلد از مجموعه گلشن ابرار

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالصمد جودتی شامگاه دوشنبه در مراسم رونمایی از تازه‌های نشر مجموعه گلشن ابرار در دفتر آیت‌الله سبحانی با اشاره به کتاب‌های رونمایی شده در این مراسم اظهار کرد: جلدهای 14 تا 17 گلشن ابرار، جلد نخست گلشن ابرار شهدا و جلدهای سوم  چهارم گلشن ابرار بانوان با حضور آیت‌الله سبحانی رونمایی شد و در این هفت جلد شرح حال 280 تن از شخصیت‌های علمی شیعه آمده است.

وی ادامه داد: نگارش جلدهای 18 تا 32 گلشن ابرار به پایان رسیده است و طی سال‌های آتی این مجلدات چاپ خواهد شد. شاخصه مهم این مجموعه این است که هر مقاله برای چاپ در مجموعه گلشن ابرار باید در مجمعی به نام مجمع اهل‌ قلم دفاع شود و ارزیابان پس از شنیدن دفاعیان طلبه یا دانشجو، مقاله او را برای چاپ در گلشن ابرار، تائید یا رد می‌کنند.

رئیس گروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم(ع) افزود: شیعه به صورت عام و علمای شیعه به صورت خاص در غربت به سر می‌برند، وهابی‌ها کارهایی انجام می‌دهند که سازگاری با دین و انسانیت ندارد، آن‌ها به نام اسلام کارهایی می‌کنند که مردم را از دین زده کنند.

جودتی با اشاره به ویژگی‌های گلشن ابرار اظهار کرد: گلشن ابرار بزرگ ترین موسوعه به زبان فارسی با استفاده از منابع معتبر تراجم نگاری و رجالی است. منابع این موسوعه شاید به بیش از 40 جلد کتاب برسد و کسانی در گلشن ابرار معرفی شدند که نام چندانی از آنان در کتاب‌های دیگر نیست.

وی ادامه داد: هدف از تدوین مجموعه گلشن ابرار، ارائه الگو به اقشار مختلف جامعه است، این مجموعه صرفا شرح حال نویسی نیست و گلشن ابرار هم برای مخاطبان عام و هم برای مخاطبان خاص قابل استفاده است.  

رئیس گروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم(ع) افزود: کارهای استانی گلشن ابراز از جمله در خصوص علمای استان تهران، علمای زنجان و علمای آذربایجان شرقی طی آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

جودتی خاطرنشان کرد: در هر کدام از مجلدات گلشن ابرار به شرح حال 50 تن از علمای شیعه پرداخته شده، چند جلد از این مجموعه به زبان عربی ترجمه شده است، اما برای انتشار این مجلدات به مشکل برخوردیم.

انتهای پیام/78004*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول