اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

نیاز خیریه دارالاکرام قم به همیاری داوطلبانه متخصصان

مدیر شعبه قم موسسه خیریه و عام المنفعه دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس (ع) از نیاز این موسسه به همکاری داوطلبانه متخصصان آموزشی، درمانی، فرهنگی و مددکاری و همچنین همراهی بانیان عام خبر داد.

نیاز خیریه دارالاکرام قم به همیاری داوطلبانه متخصصان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، منوچهر دهشیری چهارشنبه شب در جمع تعدادی از خیرین در تالار فرهنگیان استان با اشاره به تمرکز موسسه خیریه دارالاکرام بر امر بورسیه دانش آموزان در خطر ترک تحصیل خاطر نشان کرد: فعالیت شعبه قم این موسسه از هشت سال پیش آغاز شده و برای تحقق شعار "تحصیل حق همه کودکان است" همچنان ادامه دارد.

وی افزود: شعبه قم موسسه خیریه دارالاکرام تاکنون بیش از 600 دانش آموز را تحت پوشش خود داشته است.

مدیر شعبه قم این موسسه خیریه سپس اظهار کرد: فعالیت های انجام شده در این شعبه، توانمندسازی 92 دانش آموز نیازمند مستعد را به دنبال داشته است؛ افرادی که هم اکنون خودشان به عنوان حامی و پشتیبان دانش آموزان نیازمند، همراه و یاور موسسه هستند.

دهشیری با تصریح بر اینکه دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس (ع) همچنان نیازمند حمایت بیشتر حامیان و بانیان عام برای تامین هزینه هاست یادآور شد: در حال حاضر بیش از 150 مددکار و همیار متخصص در رشته های مختلف به صورت داوطلبانه و رایگان با این موسسه همکاری می کنند و البته نیاز به همیارانی که به صورت داوطلبانه با موسسه همکاری کنند همچنان وجود دارد.

وی اضافه کرد: شعبه قم موسسه دارالاکرام نیاز ضروری به مکانی مستقل برای اداره امور دانش آموزان تحت پوشش و برگزاری کلاس های آموزشی برای آنان دارد که امیدواریم به همت بانیان خیر تامین شود.

حسن زارعی متین از اساتید و عضو هیئت علمی دانشگاه، طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: بر اساس تحقیقات روزآمد، سرمایه اجتماعی و تلاش برای گسترش و تحکیم آن در هر جامعه ای، نقش بسیار مهمی در دستیابی به اهداف دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس تردیدی نیست که یکی از مهم ترین راه های افزایش این سرمایه از مسیر اقدامات اهل خیر و همراهی مردم با موسسات خیریه است.

همچنین در این برنامه، مسئول شورای راهبردی موسسه خیریه و عام المنفعه دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس (ع) نیز در سخنانی با تشکر از حامیان و مددکاران این موسسه ابراز امیدواری کرد مردم عزیز با تاسی به سیره اهل بیت عصمت و طهارت و از جمله امام حسن مجتبی (ع)، نیازمندان را در اموال خود سهیم کنند.

سیدمحمدتقی حسینی سپس به موضوع انفاق در راه خدا پرداخت و گفت: خداوند در آیات قرآن، انسان را به انفاق خالصانه تشویق می کند.

وی افزود: باید توجه داشت که انفاق با هدف کسب رضایت الهی، سبب رشد خود فرد انفاق دهنده هم می شود.

حسینی در پایان سخنان خود از بانیان خیر و حامیان امور خیرخواهانه خواست با تشویق دیگران برای کمک مادی و معنوی به موسسه دارالاکرام، سبب پیشرفت اهداف این موسسه شوند.

اجرای گروه سرود دانش آموزی انصارالحجه، دکلمه خوانی دانش آموز مرضیه سادات کاظم پور و شعرخوانی دانش آموز فاطمه اخوان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در این مراسم، دانشجو علی باقرزاده نیز دقایق کوتاهی با حضار سخن گفت. وی در سال های گذشته از دانش آموزان تحت پوشش موسسه خیریه دارالاکرام بوده که در ادامه با رتبه 40 کنکور سراسری، موفق به ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته مهندسی مکانیک شده است.

انتهای پیام/78036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول