اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ارائه الگوی اسلامی بدون مسجد امکان‌پذیر نیست

عضو هیأت امنای بنیاد هدایت گفت : ارائه الگو و نمونه اسلامی بدون مسجد امکان پذیر نیست ودر جامعه ای که ادارات و مدارس و معماری‌ها اسلامی است بدون وجود مسجد نمی‌توان به ارائه الگو و نمونه اسلامی رسید.

ارائه الگوی اسلامی بدون مسجد امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز رسانه بنیاد هدایت، دومین نشست تخصصی از سلسله نشست‌های تخصصی «بعثت، اولین وظیفه روحانیت» با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا برادران عضو هئیت امنای بنیاد هدایت و ارائه حجت‌الاسلام بهنام حبیبی امام محله مسجد امام حجت بن الحسن (عج) شهر اراک، در مسجد حضرت امام حسن عسکری (ع) پردیسان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین برادران با تاکید بر جایگاه ویژه و والای مسجد عنوان کرد: موضوع مسجد موضوعی‌ست بسیار پراهمیت با جایگاهی ویژه که باید بیشتر به آن پرداخت مسجدی که در اسلام مطرح است با مسجدی که در ذهن ما و متولیان مسجد است کاملا متفاوت است.

عضو هیئت امنای بنیاد هدایت با بیان اینکه ارائه الگو اسلامی بدون مسجد امکان پذیر نیست تصریح کرد: در جامعه ای که ادارات، مدارس و معماری‌ها اسلامی است بدون وجود مسجد نمی‌توان به ارائه الگو و نمونه اسلامی رسید.

وی مسجد را محلی برای جهاد تبیین دانست و گفت: اگر مسجد را محلی برای نهضت خدمت رسانی به مردم قرار دهیم و توانستیم خدمت رسانی را در مسجد احیاء کنیم آن وقت است که کلام ما اثر می‌گذارد و نورانیت کلام اهل بیت(ع) احساس می شود و جهاد تبیین صورت می‌گیرد.

برادران در ادامه افزود: باید مسجد را محلی برای احسان افراد قرار داد و میز خدمت را در مسجد قرار دهیم و با تعبیه انواع میز خدمت در مسجد به حل مشکلات اهالی محل بپردازیم.

وی یادآور شد: روحانیت از مسجد برخاسته و آموزش کودکان و تدریس در دانشگاه ها و امدادگری و دستگیری از مردم از وظایف او و تحت نظر بود که متاسفانه با گذر زمان این وظایف از روحانیون سلب شده که باید سعی شود آنها مجدد به وظایف خود برگردند.

برادران عنوان کرد: جهاد تبیین نیاز روز جامعه است و صرف تبیین نیز کافی نیست و باید در کنار آن عمل نیز باشد تا اثر گذار باشد.

وی با اشاره به مدل حکمرانی امام خمینی (ره) بیان کرد: رویکرد انبیا و اولیا و حضرات معصومین (ع) و مراجع عظام می تواند جامعه را زنده کند که امروزه از آن فاصله گرفته ایم.  

*امام محله ای که توانست با حضور فعال اعتماد اهالی را جلب کند

در ابتدای این نشست نیز حجت الاسلام بهنام حبیبی امام محله مسجد حجت بن الحسن شهر اراک برگزیده و نمونه کشوری و استانی در چند دوره به بیان جایگاه مسجد و روحانیت و  تجربیات خود در این زمینه پرداخت و گفت: حدود هفت سال است در این محل که در حاشیه شهر اراک است با کم‌ترین امکانات و بدترین شرایط حضور دارم و بدون کمک هیچ ارگانی سعی در خدمت رسانی به مردم داشته ام.

وی با اشاره به اینکه در بدو ورود خود با عدم استقبال مردم روبه رو شده بود گفت: در بدو ورودم به این شهرستان علاوه بر اینکه هیچ استقبالی از سوی مردم از من نشد بلکه احساس نارضایتی مردم را هم دیدم اما سعی بر ایجاد رضایت در بین آنها را داشتم تا به الان که در آستانه هفت سال است که در این شهر و مجله حضور دارم. 

حبیبی در ادامه با تاکید بر اینکه روحانی از جنس مردم است و باید دربین مردم باشد تا بتواند مشکلات آنها را درک و حل کند افزود: من برخی شب ها با لباس شخصی با خانواده در منطقه می چرخیدم و مشکلات را رصد می‌کردم تا بتوانم انها را حل کنم.

وی بیان کرد: از سال ۹۶در سه قالب فرهنگی، اجتماعی و عمرانی منطقه ای در این شهر فعالیت کرده ام و سه سال اول را به فعالیت عمرانی در منطقه پرداختم و سپس در سال ۱۴۰۰ مسجد را  تعمیر و بازسازی کردم و به کمک مردم با جمع آوری ۷۵ میلیون تومان توانستم نمای مسجد را سنگ کرده و فرشهای آن را نیز تعویض نمایم.

روحانی نمونه کشوری در پایان عنوان کرد : با پای کار آوردن مسئولین محلی موفق به حل مشکلات مردم شدم و با این کار به اهداف و ثمرات مثبتی دست پیدا کردم.

گفتنی است، در کنار این مراسم نمایشگاه کوچکی از فعالیت‌های امامان محله شاخص سراسر کشور به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول