اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

چرا ورزش تنیس فقط در خرید راکت تنیس خلاصه نمی‌شود؟

با نزدیک شدن به فصل تابستان، افراد زیادی تصمیم می‌گیرند که یک رشته ورزشی را برای گذراندن اوقات فراغت خود دنبال کنند.

چرا ورزش تنیس فقط در خرید راکت تنیس خلاصه نمی‌شود؟

. در بین این ورزش‌ها همیشه تنیس حرفی برای گفتن داشته و توانسته توجه تعداد زیادی از ورزش‌دوستان را به خود جلب کند. بنابراین، در این فصل خرید راکت تنیس قوت بیشتری می‌گیرد؛ اما نکته اینجاست که نباید جست‌وجوی خود در اینترنت را فقط به قیمت راکت تنیس محدود کنید. تجهیزات دیگری مثل کفش و توپ تنیس هم مکمل یک بازی خوب و یادگیری بهتر و ایمن‌تر هستند. در این مقاله سعی می‌کنیم اهمیت تجهیزات مختلف از جمله کفش تنیس را نشان دهیم تا برای این ورزش فقط به خرید راکت تنیس فکر نکنید.

فواید ورزش تنیس

تنیس را می‌توان به عنوان یک ورزش یا به عنوان یک فعالیت تفریحی با دوستان و خانواده دانست. در هر صورت، بازی تنیس ورزش خوبی برای حفظ سلامتی، تناسب اندام، قدرت و چابکی شماست. محاسبه شده است که یک ساعت بازی تنیس حدود 600 کالری برای مردان و 420 کالری برای زنان می‌سوزاند.

وقتی شما یک راکت ویلسون می‌خرید، همان لذتی را تجربه می‌کنید که بازیکنان مطرح جهان از دست گرفتن راکت های این برند می‌برند؛ اما این ورزش فقط با این لذت‌ها تعریف نمی‌شود. تنیس می‌تواند یک ورزش عالی و سرگرم‌کننده باشد که فواید زیادی را برای سلامتی بازیکنان به همراه دارد. این فواید شامل کاهش ضربان قلب در حال استراحت، کاهش فشار خون، بهبود عملکرد متابولیک بدن، افزایش تراکم استخوان، کاهش چربی بدن، بهبود قدرت عضلات و افزایش انعطاف‌پذیری بدن می‌شود. علاوه بر تناسب اندام و فواید سلامت جسمی، تنیس مزایای بی‌شمار اجتماعی و روانی را نیز فراهم می‌کند.

اما همه‌ی این مزایا به شرطی اتفاق می‌افتد که تجهیزاتی مثل کفش تنیس را درست انتخاب کرده باشید که باعث آسیب به جسم شما نشود. پس با این مقدمه، مهم‌ترین تجهیزات را مرور می‌کنیم.

در کنار خرید راکت تنیس به کدام تجهیزات نیاز دارید؟

تنیس نیز مانند بسیاری دیگر از ورزش‌ها، نیازمند تجهیزات مخصوص به خود است، تجهیزاتی که برای یادگیری ورزش تنیس به آن‌ها نیاز دارید و در واقع بدون آن‌ها نمی‌توانید به این فعالیت ورزشی بپردازید. در ادامه شما را با مهم‌ترین تجهیزات تنیس آشنا می‌کنیم.

راکت تنیس؛ پایه ثابت خرید تجهیزات

راکت تنیس، یکی از مهم‌ترین تجهیزات ورزش تنیس است که در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. انتخاب راکت مناسب، به‌ویژه به دلیل اختلاف زیاد در قیمت راکت تنیس، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی است که ذهن افراد را در هنگام شروع یادگیری تنیس به خود مشغول می‌کند. این دغدغه‌ی ذهنی تنها به افراد مبتدی محدود نمی‌شود، بلکه حتی بازیکنان حرفه‌ای نیز ممکن است در خرید راکت تنیس و انتخاب راکت ویلسون ایدئال خود دچار تردید شوند.

ممکن است این جمله را بارها شنیده باشید که راکت تنیس ویلسون نسبت به دیگر راکت‌های تنیس بی‌نظیر است و توانسته قلب بسیاری از تنیس‌بازان بزرگ دنیا از جمله راجر فدرر را به دست آورد. در اینکه انواع راکت تنیس ویلسون بی‌نظیرند، شکی نیست؛ اما توجه داشته باشید که یک بازیکن خوب فارغ از اینکه از چه نوع راکت تنیسی استفاده می‌کند، همچنان بازیکن خوبی است. پس اگر تازه این رشته را آغاز کرده‌اید، نباید انتظار داشته باشید که با داشتن راکت ویلسون راجر فدرر بتوانید مثل او بازی کنید.

به همین خاطر توصیه می‌کنیم در صورتی که قصد خرید راکت تنیس را دارید، به توانایی‌های فردی و سبک بازی خود توجه ویژه‌ای‌ داشته باشید. علاوه بر این، سعی کنید راکت تنیسی بخرید که در هنگام در دست گرفتن آن احساس راحتی زیادی داشته باشید و فقط به ارزان یا گران بودن قیمت راکت تنیس توجه نکنید.

زه راکت تنیس؛ تار و پود یک بازی خوب

زه راکت یکی از مهم‌ترین اجزای راکت است که می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی بازی یک بازیکن داشته باشد. این زه‌ها در ابتدا از روده‌ی طبیعی حیوانات ساخته می‌شدند؛ اما امروزه از زه‌هایی به جنس نایلون، پلی‌استر و یا جنس پلی‌استر/نایلون مولتی فیلامان در راکت های تنیس استفاده می‌شود.

از آنجایی که زه راکت بر روی خلق یک بازی خوب تاثیرگذار است، پیشنهاد می‌کنیم پس از خرید راکت تنیس، آن را با یک زه حرفه‌ای و باکیفیت زه‌کشی کنید تا راکت شما بتواند بیشترین بازدهی را در هنگام برخورد توپ داشته باشد.

گام‌های استوار با کفش تنیس

در صورتی که قصد داشته باشید ورزش تنیس را آغاز کنید، باید بدانید که کفش‌های عادی داخل کمدتان از شما پشتیبانی کافی نمی‌کنند. به همین خاطر گزینه‌ی مناسبی برای پوشیدن نخواهند بود.

کفش تنیس به گونه‌ای طراحی شده است که از سر خوردن بازیکن هنگام حرکت در حین بازی جلوگیری کند و باعث ایجاد ثبات بهتری در بازیکن شود. علاوه بر این، کفش های مخصوص تنیس آسیبی به زمین بازی نخواهند زد، در صورتی که امکان دارد با به پا کردن کفش‌های متفرقه به زمین بازی آسیب وارد کنید.

زمین گرد است و توپ تنیس، گردتر

طبق قوانین فدراسیون جهانی تنیس، توپ تنیس توپی کروی و زردرنگ است که قطری بین 6.53 تا 6.86 سانتی‌متر دارد. این توپ‌های کروی معمولا با پارچه نمدی زردرنگ روشن پوشانده می‌شوند. با این حال، ممکن است توپ های تنیسی به رنگ‌های دیگر نیز در بازار ببینید که معمولا کودکان از آن‌ها استفاده می‌کنند. معمولا توپ تنیس رنگی نسبت به توپ‌های نمدی زردرنگ، برد کمی دارد و کندتر حرکت می‌کند. این توپ‌های رنگی نرم و بزرگ هستند و کودکان به راحتی می‌توانند با آن‌ها بازی کنند.

 

درباره‌ی اینکه با کدام برند توپ تنیس بازی کنید، نمی‌توان توصیه‌ی خاصی داشت. برندهای ویلسون، هد و بابولات، نام‌های آشنایی هستند که توپ تنیس هم تولید می‌کنند. تنها می‌توان گفت از توپی استفاده کنید که با آن احساس راحتی بیشتری می‌کنید. با این حال این نکته را به خاطر بسپارید که باید کمی به یک توپ خاص عادت کنید.

وب‌سایت لوزی؛ تخصصی‌ترین فروشگاه لوازم تنیس

در این مقاله درباره‌ی فواید ورزش تنیس صحبت کردیم و مهم‌ترین تجهیزات این ورزش را معرفی کردیم. خرید هرکدام از آن‌ها لازمه‌ی بازیکنان تنیس است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر خرید راکت تنیس و دیگر تجهیزات این ورزش را در برنامه‌ی خود گنجانده‌اید، محصولات اصل و اورجینال را بخرید؛ زیرا تجهیزات غیراصل علاوه بر اینکه بر روی بازی شما تاثیر منفی می‌گذارند، می‌توانند تاثیرات جبران‌ناپذیری بر سلامتی شما داشته باشند.

فروشگاه لوازم تنیس لوزی از معتبرترین وب‌سایت‌هایی‌ست که در زمینه‌ی فروش راکت تنیس اصل و دیگر تجهیزات مثل توپ، زه و کفش تنیس فعالیت می‌کند. پس می‌توانید خرید تجهیزات این ورزش را با رفتن به وبسایت لوزی به آدرس lozi.shop آغاز کنید و از اصل بودن وسایل ورزشی خود مطمئن باشید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول