اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

جلوگیری از ویژه‌خواری 18 میلیاردی در صندوق بازنشستگی کشور

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در ابلاغیه‌ای خطاب به مدیران عامل هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه این صندوق دستور داد که سقف قانونی پرداخت‌ها در گزارش سالانه 97 رعایت و اعلام شود.

جلوگیری از ویژه‌خواری 18 میلیاردی در صندوق بازنشستگی کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سید میعاد صالحی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور دستور فوری ابلاغ کرد که شرکت‌های تابعه این صندوق سقف قانونی پرداختی حقوق و مزایای خود را رعایت کنند. 

وی در ابلاغیه‌ای خطاب به مدیران عامل هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه این صندوق تاکید کرد که سقف قانونی پرداخت‌ها در گزارش سالانه 97 رعایت و اعلام شود. 

وی دستور داد که پایش مستمر بر وضعیت هلدینگ‌ها انجام گرفته و طی یک هفته موارد تخلف گزارش شود. 

وی در این گزارش خواهان اعلام دقیق اضافه‌کاری‌ها، ماموریت‌ها، کارانه، پاداش‌ها و ... شد تا ببیند وضعیت این صندوق عریض و طویل در سال گذشته چگونه بوده است. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به این امر بسنده نکرد و در توئیت خود اعلام کرد «به بیش از 50 شرکت تابعه صندوق بازنشستگی دستور دادم ضمن خودداری از پرداخت خارج از قانون به هیات مدیره و مدیران عامل خود گزارش پرداخت‌های سال 97 را ارسال کنند. براساس تخمین اولیه این به معنای جلوگیری از ماهانه حداقل 1.5 میلیارد و سالانه حداقل 18 میلیارد تومان ویژه‌خواری است». 

این در حالی است که طی روزهای اخیر نخستین گزارش کمیته شفافیت در این صندوق منتشر شد و در گام نخست وضعیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه بررسی شد و آمار تحلیلی اولیه از وضعیت هرم سنتی،‌ نسبت جنسیتی و سطح تحصیلات در سه سطح اعضای هیات مدیره هلدینگ‌ها،‌اعضای هیات مدیره شرکت‌ها و مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه صندوق مورد بررسی و پایش قرار گرفت. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول