اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تائید تخلف بیمارستان کوثر کرج برای دریافت هزینه از بیمار کرونایی/ متخلفین به دادگاه معرفی شدند

بر خلاف ادعای اولیه رئیس بیمارستان کوثر برای بیمار کرونایی فاکتور چهار میلیون و صد هرار تومانی صادر شده و بخشی از این مبلغ توسط خیرین و بخشی هم توسط بیمار پرداخت شده است.

تائید تخلف بیمارستان کوثر کرج برای دریافت هزینه از بیمار کرونایی/ متخلفین به دادگاه معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، انتشار فیلمی از یک بیمار کرونایی در بیمارستان کوثر کرج حاشیه های زیادی در فضای رسانه ای کشور ایجاد کرد.

کلیپی که در آن  فرد بیمار مدعی شده بود بعد از طی کردن روند درمان و بهبودی کامل به دلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه های بیمارستان بیش از یک هفته است که اجازه خروج از بیمارستان را ندارد و حتی در روزهای اخیر وعده عذایی هم به وی داده نمی شود.

این در حالی است که سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و مسؤولان وزارت بهداشت بارها و بارها در رسانه ها اعلام کرده اند تمام خدمات درمانی مربوط به ویروس کرونا رایگان است و تمام مراکز درمانی اختصاص داده شده به کرونا موظف به رعایت این دستورالعمل هستند.

احمد مهدوی، رئیس بیمارستان کوثر کرج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در رابطه با این کلیپ اظهار داشت: ادعای این بیمار کذب است و هیچ مبلغی تحت هیچ عنوانی از بیماران کرونایی در این بیمارستان دریافت نمی‌شود.

مهدوی با بیان اینکه فرد مذکور تحت حمایت و حضور مددکار بهزیستی در این بیمارستان بستری بوده است، گفت: در طول مراحل درمان هم مددکار بهزیستی در جریان روند درمانی این فرد بوده و ادعاهای مطرح شده در فیلم به هیچ عنوان صحت ندارد.

فشار افکار عمومی و مطالبه رسانه ها از دانشگاه علوم پزشکی البرز موجب شد بیمارستان کوثر در قالب جوابیه ای نسبت به این کلیپ واکنش نشان دهد اما محتوای منتشر شده در این جوابیه با ادعای اولیه ریاست این بیمارستان بسیار متفاوت است و نشان می دهد بر خلاف ادعای اولیه رئیس بیمارستان کوثر برای بیمار کرونایی فاکتور چهار میلیون و صد هرار تومانی صادر شده و بخشی از این مبلغ توسط خیرین و بخشی هم توسط بیمار پرداخت شده و بخشی از مبلغ هم با پادرمیانی خیرین بخشوده شده است.

 

 

حسن اینانلو معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرج بیان داشت: گزارشی که تیم تحقیقاتی ما و همچنین قاضی پرونده تهیه کرده است موید تخلف بیمارستان است و از 13 تا 18 فروردین بیمار را به خاطر پرداخت نکردن هزینه در بیمارستان نگه داشته اند و ما مجموعه مدیریت بیمارستان را روز چهارشنبه به دادگاه معرفی کردیم.

وی افزود: این بیمارستان دولتی است اما در قالب فرایندی در دوره مدیریت قبلی علوم پزشکی البرز به یک شرکت خصوصی واگذار شده است و رئیس بیمارستان و کادر درمانی و کارمندان بیمارستان را همان شرکت خصوصی تعیین می کند و علوم پزشکی البرز عزل و نصبی در آنجا ندارد. بیمارستان طبق قرارداد کار می‌کنند و ما هزینه ای را به آن ها پرداخت می‌کنیم. 

وی افزود: نظارت ما بر این بیمارستان مانند بیمارستان‌های خصوصی و کلینیک های درمانی است و اینطور نیست که به مجرد وقوع تخلف ما بتوانیم عزل و نصبی در آنجا داشته باشیم.

اینانلو اظهار داشت: این قراردادها از جمله قراردادهای بسیار مساله دار است و مفاد مساله داری در قرارداد گنجانده شده و متاسفانه تحت نظارت نهادهای نظارتی همین استان هم منعقد شده است و گریبان همه مان را گرفته و موجب شده آبروی استان برود.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ادامه داد: ما طبق قراردادمان زمانی می توانیم با این شرکت در رابطه با مدیریت بیمارستان فسخ قراداد بکنیم که سه بار اخطار کتبی دریافت کرده باشند. تا الان یک مورد بابت دریافت های غیرقانونی قبل از ورود ویروس کرونا به کشور  به این بیمارستان اخطار کتبی داده شده است و این دومین اخطار است.

اینانلو افزود: کمیته چهار نفره‌ای با حضور دادستان  و استاندار البرز برای رسیدگی به تخلفات تشکیل می‌شود و این هیات می‌تواند در رابطه با فسخ قرارداد با این شرکت اقدام کند.

در شرایطی کادر درمانی در حال ایثار و خودگذشتی برای نجات جان هم میهنان است و تمام گروه های اجتماعی و مجموعه های دولتی دست در دست هم در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند بروز تخلفاتی اینگونه جز اینکه بستری برای سوء استفاده دشمنان فراهم می‌کند زحمات صادقانه کادر درمانی را زیر سوال می‌برد.

انتهای پیام/ب/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول