اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

بزرگترین فرودگاه گردشگری کشور در البرز واقع است/ توسعه منطقه نمونه گردشگری آغاز می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: بزرگترین فرودگاه گردشگری کشور در نظرآباد واقع شده است که طرح توسعه منطقه در دستورکار قرار دارد.

بزرگترین فرودگاه گردشگری کشور در البرز واقع است/ توسعه منطقه نمونه گردشگری آغاز می شود

فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه شهرستان طالقان یکی از قطب‌های گردشگری البرز و کشور به شمار می‌آید، گفت: البرز ظرفیت‌های متعددی در حوزه گردشگری دارد که نیاز به توجه ویژه دارد و بنا به اهمیت مسئله سعی داریم مدام این مباحث را تکرار کنیم تا به نتیجه مقصود دست پیدا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز ادامه داد: از طرفی فرودگاه آزادی مستقر در نظرآباد با وجود هواپیماهای چندنفره و تک نفره تنها فرودگاه بخش خصوصی است که در زمینه‌های تحقیقاتی، آموزشی و تفریحی فعالیت دارد.

محمدی یکی از مزیت‌های این فرودگاه را پایین بودن ترافیک پروازها عنوان کرد و یادآور شد: این موقعیت باعث شده تا شرایط ایده آل برای تفریحات و آموزش‌های هوایی مهیا شود.

وی این فرودگاه را بزرگترین فرودگاه گردشگری کشور خواند و بیان کرد: این منطقه به عنوان منطقه نمونه گردشگری تصویب شده و طرح توسعه منطقه نمونه گردشگری فرودگاه آزادی  در دستور کار ما قرار دارد که مکلف شدیم این طرح را با کمک سرمایه گذار شروع کنیم.

این مسؤول در خصوص بازدید از مجموعه گردشگری سلامت محب با تعهد اشتغال 150 نفر تصریح کرد: این مجموعه در کردان شهرستان ساوجبلاغ با متراژ 6 هکتار و با ظرفیت 10 درصدی بیمارستان محب تهران در دست احداث است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز ادامه داد: این مجموعه در 5 طبقه شامل استخرهای ویژه درمانی، کلینیک پزشکی، بخش های اقامتی و آمفی تئاتر می باشد که تا دهه فجر به بهره برداری می‌رسد. 

وی از بهره برداری هتل پنج ستاره قصر رز در کرج به عنوان یک پروژه اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: طبق تعاملات استاندار البرز و معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مقرر شد تا در راستای کمک به زیرساخت‌های گردشگری در پروژه  گازرسانی بخش‌هایی از استان و هتل کیمیا شهرستان طالقان بخشی از هزینه ها توسط اداره کل میراث استان تامین شود.

وی با اشاره به 17منطقه نمونه گردشگری در البرز خاطرنشان کرد: برخی از مناطق دارای سرمایه گذار هستند که در برخی از آن مناطق اقدام درستی در راستای توسعه گردشگری انجام نداده اند که افراد با اخطار مواجه شدند و در صورتی که اقدام لازم صورت نگیرد منطقه گردشگری به سرمایه گذار دیگری واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول