اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

انجام جنگل کاری و توسعه فضای سبز محدوده شهرجدید هشتگرد

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرجدید هشتگرد گفت: طرح جنگل کاری و توسعه فضای سبز حاشیه اتوبان کرج-قزوین با کاشت ۲۰ هزار اصله درخت پهن برگ و درخت زینتی در زمینی به مساحت یک میلیون مترمربع با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد تومان در برنامه کاری امسال قرار دارد.

انجام جنگل کاری و توسعه فضای سبز محدوده شهرجدید هشتگرد

محمدعلی حاجی زاده، عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ گفت: برای راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ پساب تصفیه‌خانه شهرجدیدهشتگرد اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان و برای نگهداری و کاشت درخت و احیای جنگل کمربند سبز این شهر  بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

این مقام مسؤول افزود: همچنین برای کاشت و نگهداری فضای سبز سطح شهرجدید هشتگرد چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال جاری هزینه شد.

حاجی زاده بیان کرد: برای برخورداری از شهری زیبا و بالا بردن روحیه نشاط عمومی باید فضای سبز را به گونه‌ای گسترش داد تا با زندگی مردم در آمیخته شود و براین اساس تلاش ها بر توسعه فضاهای سبز این شهر معطوف شده است.

به گفته وی اکنون مساحت فضای سبز شهرجدید هشتگرد ۱۲۵ هزار متر مربع است که با احتساب جمعیت ۸۰ هزار نفری کنونی سرانه فضای سبز این شهر ۱.۵ متر مربع  می باشد.

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد یادآور شد: در حال حاضر با راه اندازی فاز نخست  ایستگاه پمپاژ پساب فاضلاب شهر جدیدهشتگرد در ضلع جنوبی تصفیه خانه فاضلاب شهر با استفاده از  تأسیسات هیدرومکانیکال و الکترومکانیکال، ۳۵ لیتر بر ثانیه پساب خروجی تصفیه خانه برای آبیاری جنگل حاشیه اتوبان کرج-قزوین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حاجی زاده تصریح کرد: از برنامه‌ریزی برای آبیاری فضای سبز کل شهرجدیدهشتگرد با استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب به صورت مکانیزه خبر داد و گفت: مشاور طرح انتخاب شده و در تلاش هستیم به زودی این طرح را اجرایی کنیم.

وی از احداث  چهار پارک جدید با مشارکت بخش خصوصی در این شهر خبر داد و  افزود: این پارک ها در مجموع به مساحت ۱۰۵ هزار مترمربع و در فازهای ۲، چهار و هفت شهر جدید هشتگرد احداث خواهد شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اجرای طرح مبلمان شهری در سطح شهر افزود: سه پارک نیز در فازهای  چهار و هفت شهرجدید هشتگرد با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در مرحله فراخوان عمومی انتخاب پیمانکار است.

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرجدید هشتگرد از محصور نمودن جنگل حاشیه شهر خبر داد و گفت: طرح محصور نمودن جنگل به منظور حفاظت از درختان و امنیت مردم با هزینه ای بالغ بر پنج  میلیارد تومان در دستور کار مجموعه شرکت عمران شهرجدید هشتگرد قرار دارد.

حاجی زاده بیان کرد: طرح جنگل کاری و توسعه فضای سبز حاشیه اتوبان کرج-قزوین با کاشت ۲۰ هزار اصله درخت پهن برگ و درخت زینتی در زمینی به مساحت یک میلیون مترمربع در برنامه کاری امسال قرار دارد.

وی یادآور شد: احیاء و توسعه جنگل شهر با هدف  افزایش ضریب فضای سبز، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش آلودگی هوا، بهبود سیمای بصری و اقتصادی کردن عرصه‌های ملی از مهمترین اهداف شرکت عمران شهرجدید هشتگرد است.

حاجی زاده گفت: در زمان حاضر مساحت فضای سبز شهر جدید هشتگرد ۱۲۵ هزار متر مربع است که با احداث و توسعه فضای جدید به یک میلیون و  ۱۲۵هزار مترمربع افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول