اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

شرایط امیدوار کننده کرونا در البرز/بخش‌های کرونایی در بیمارستان‌های البرز تقریبا خالی است

سخنگوی ستاد کرونا استان البرز گفت: بخش های کرونایی در بیمارستان های البرز تقریبا خالی است و آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی ها در دو هفته اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

شرایط امیدوار کننده کرونا در البرز/بخش‌های کرونایی در بیمارستان‌های البرز تقریبا خالی است

مهرداد بایایی، سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به کاهش چشمگیر آمار مبتلایان، موارد بستری و فوتی‌های البرزدر دو هفته اخیر، گفت: با توجه به کاهش دما و هوای سرد که شرایط را برای گسترش بیماری فراهم می‌کند، از سوی دیگر جهش ویروس در کشورهای مختلف دنیا، نگرانی در خصوص اینکه رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم کمتر شود و با موج بعدی بیماری  روبه رو شویم، وجود دارد.

وی در خصوص جهش ویروس کرونا، افزود: تا کنون ویروس کرونا بیش از ۷۰۰ بار جهش یافته و ظاهرا جهش اخیرکه از انگلستان شروع شده، قدرت و سرایت بیماری را تا ۷۰ درصد افزایش داده است. در موج اخیری که پشت سر گذاشتیم قدرت سرایت بیماری به مراتب از موج‌های گذشته بیشتر بود؛ بنابراین در جهش اخیر افزایش قدرت واگیری ویروس، رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را می‌طلبد.
 
این مقام مسؤول یادآور شد: جهش ویروس موجب افزایش فوتی‌ها در کشورهای اروپایی شده و آمار فوتی‌ها در این کشورها بیش از دوبرابر آمار فوتی‌ها در کشور ماست. تا کنون سه موج این بیماری را پشت سر گذاشتیم که هر گونه سهل انگاری موجب شد هر موج سهمگین تر از گذشته باشد و امیدواریم با همکاری و رعایت مردم دیگر شاهد این اتفاق نباشیم.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در البرز ۸ مورد قطعی فوتی کرونا داشتیم که مجموع موارد قطعی فوتی کرونا در البرز از ابتدای شیوع تا کنون به ۲۵۵۰ نفر رسیده است.

بابایی با بیان اینکه نوسان در آمار فوتی‌های البرز وجود دارد و ۳ تا ۴ هفته پس از کاهش موارد بستری نمایان می‌شود، افزود: بخشی از بیماران بستری به دلیل وخامت بیماری در بخش‌های ویژه  بستری می‌شوند که با ورود بیمار به بخش آی سی یو و اتصال به دستگاه تنفس مصنوعی  تعداد مرگ و میر بالا می‌رود.

وی افزود: طی بازدید اخیر از بیمارستان‌های البرز، در حال حاضر  بیشتر بخش‌های بیمارستان‌های البرز خالی است و بیماران موجود در بخش های ویژه اندک است.

انتهای پیام/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول