اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

واکسن «رازی کوو پارس» پاسخگوی جهش‌های ویروس‌ کرونا خواهد بود

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و‌سرم سازی رازی، با اشاره به اینکه واکسن تولید این موسسه به مرحله تست انسانی رسیده است، گفت: واکسن «رازی کوو پارس» جهش های ویروس کرونا را پوشش می دهد.

واکسن «رازی کوو پارس» پاسخگوی جهش‌های ویروس‌ کرونا خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات سرم سازی رازی، صبح امروز در حاشیه آئین امضای تفاهم نامه آغاز کارآزمایی بالینی واکسن کرونای متعلق به موسسه رازی، گفت: این واکسن پروتئین نوترکیب اسپایک ویروس کووید ۱۹ است و مطالعات آن از اسفندماه سال گذشته آغاز شد.

رئیس موسسه سرم سازی رازی با اشاره به دریافت مجوز کمیته ملی اخلاق برای تست روی انسان، افزود: یک بچ از واکسن نیز تولید شده و باید به تایید سازمان غذا و دارو برسد تا مجوز آزمایش انسانی برای ما صادر شود، به محض دریافت مجوز ثبت نام از داوطلبان در سایت موسسه آغاز خواهد شد و طبق معیارهایی که موسسه رازی هیچ دخالتی در آن ندارد، تیم کارآزمایی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی ایران تعیین و کارآزمایی بالینی در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) با راهبری این دانشگاه دو یا سه هفته آتی آغاز می‌شود.

این مقام مسؤول تصریح کرد: امروز تلاش کردیم به دور از هیاهو و فضاهای  سیاسی و رسانه ای، کار را کاملا علمی پیش ببریم تا بتوانیم واکسنی مفید برای مردم بسازیم.

اسحاقی ساخت این واکسن را کاری بزرگ خواند و گفت: این کار دانش فنی ارزشمندی را به کشور در حوزه واکسن سازی اضافه کرد و‌ امیدواریم بستری برای توسعه صنعت واکسن کشورمان باشد.

وی با اشاره به استقلال کامل موسسه رازی در ساخت این واکسن بیان کرد: پروژه ساخت واکسن رازی کوو پارس به صورت مستقل و صرفا توسط محققان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی انجام شده و امید است نتیجه بخش باشد.

رئیس موسسه رازی درباره اثر این واکسن بر روی جهش های ویروس کرونا تصریح کرد: بخشی از ویروس که به عنوان کاندید واکسن انتخاب شده جهش پیدا نمی‌کند و در بخش های دیگر نیز چنانچه جهش پیدا کند مشکلی پیش نخواهد آمد و آن را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول