اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ویزیت بیماران کرونایی البرز توسط پزشکی که خود سرم به دست دارد

صبح امروز درحالی خبر شهادت یکی دیگر از بانوان پزشک مدافع سلامت را شنیدیم که یکی پزشکان البرزی و همکاران این شهید سلامت با سرم در دست و حال نامساعد برای ویزیت بیماران کرونایی استان سر کار خود حاضر شد.

ویزیت بیماران کرونایی البرز توسط پزشکی که خود سرم به دست دارد

فارس پلاس-طیبه جواهری: نور خورشید به شکلی چشم را نوازش می‌کرد که اگر غافل بودیم از زمان و مکان تصور می‌شد دقیقا چله تابستان است در حالی که فقط یک هفته از تعطیلات نوروزی گذشته است، نزدیک مقصد بودم و گرما امانم را بریده بود.

شیشه خودرو را کمی پائین تر کشیدم تا شاید کمی باد خنک بوزد، «یک پزشک البرزی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست»! صدای رادیو بود که حالا بلندتر شده است، «بانو فرحناز آبنیکی از پزشکان مرکز جراحی شهید جاجی زاده تأمین اجتماعی استان البرز به دیگر شهدای مدافع سلامت پیوست»... پیاده شدم... و جهادی که ادامه دارد... با خود فکر می‌کردم چند نفر از ما در این شرایط مقصر هستیم؟!

کرونا؛ واژه‌ای که بیش از دو سال است با زندگی ما عجین شده و روزگار مارا تحت تأثیر خود قرار داده است، در این میان جهادگران سنگر دفاع هر یک به نوعی برای حفظ سلامت و جان مردم کشور تلاش می‌کنند.

اواسط تعطیلات نوروزی بود که برای چهارمین بار زنگ خطر ویروس کرونا گوش ایران را می‌آزارد، از هر خیابانی صدای آژیر آمبولانس می‌آید که تمامی آن‌ها حاصل دست رنج کووید 19 است! البته که همه ما کوتاهی‌هایی داشته‌ایم و حالا به اینجا رسیده‌ایم؛ اما نمی‌توان زیرکی ویروس تازه به دوران رسیده را نادیده گرفت.

این روز ها که تعداد مراجعین با علائم مشکوک به کرونا بسیار زیاد شده است مدافعان سلامت سنگ تمام گذاشته اند و مهمترین زندگی خود را که جانشان است پای کار آورده اند، البته که حمایت و دفاع مردم و مسؤولان از مدافعان سلامت شاید کمی از خستگی آن‌ها بکاهد اما نمی‌تواند سختی این روزها را منکر شد.

در این میان حضور پزشکی با وضعیت بیماری و سرم در دست مصمم تر از همیشه برای ویزیت بیماران در مرکز منتخب کووید حضرت علی (ع ) کرج حاضر شده است؛ اینجا جهاد و ایثار است که کرونا را شکست می‌دهد؛ یکی غافل از اینکه فرزند هفت ماهه در دل دارد به دل جنگ با ویروس می‌آید دیگری اما با حال نامساعد خود و سرم به دست برای ویزیت بیماران کرونایی سر کار حاضر می‌شود.

و حرف آخر؛ همه چیز را می‌دانیم، راه‌های مقابله با کرونا، همان‌هایی است که بارها گفته شد، بهانه تراشی نکنیم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در خانه ماندن، پرهیز از هر گونه تجمع، شستن مرتب دست‌ها، ماسک زدن، استفاده از مواد ضدعفونی کننده ووو... این مطالب را هر روز به طریقی می‌شنویم و می‌دانیم، اما باز هم جزر و مد کرونا است که هر از چندگاهی ما را به گوشه رینگ زندگی می‌کشاند و جهادگران عرصه سلامت هستند که برای نجات ما جان خود را وسط می‌گذارند؛ بیایید این روز ها بیشتر به فکر هم باشیم و با پرهیز از هر عادی انگاری به مهار بیماری خطرناک کرونا کمک کنیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول