اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ادای احترام آتش نشانان کرجی به «علی لندی»

آتش نشانان کرجی همزمان با درگذشت نوجوان ایذه ای در هفته گرامیداشت آتش نشانی و ایمنی در سوگ «علی لندی» با برپایی ایستگاه صلواتی، نصب بنر و برقراری حجله و اهداء شاخه های گل مقابل ایستگاه 108 آتش نشانی کرج، یاد و خاطر این نوجوان فداکار را زنده نگه داشتند.

ادای احترام آتش نشانان کرجی  به «علی لندی»

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سرپرست و روسا و مدیران مناطق ایستگاه‌های عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج مراسم یادبودی به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره نوجوان فداکار ایذه ای علی لندی در مقابل ایستگاه ۱۰۸ آتش نشانی کرج برپا شد.

عکس| ادای احترام به نوجوان فداکار ایذه ای در کرج

در این مراسم آتش نشانان با اهدا شاخه گل به صورت نمادین بر روی قاب عکس این نوجوان فداکار ادای احترام کردند و یاد و خاطر این نوجوان فداکار را زنده نگه داشتند.

در حاشیه این آئین، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج، با بیان اینکه علی لندی نمونه شایسته‌ای از نوجوانان و جوانان ایران زمین است که نشان داد روحیه ایثار و فداکاری میان نسل جدید نیز وجود دارد، اظهار داشت: حادثه مصیبت بار جان باختن نوجوان‌ فداکار ایذه‌ای "علی لندی" که با نجات جان دو انسان توانست الگویی تمام عیار از فداکاری و ایثار برای همسالانش باشد، اندوهی دردناک را در قلب همگی ما بر جای گذاشت.

عکس| ادای احترام به نوجوان فداکار ایذه ای در کرج

 

محمد جمشیدی در ادامه با بیان اینکه تاریخ ایران عزیز، مشحون از رشادت‌ها و فداکاری‌های قهرمانانی است که جان بر سر آرمان‌های انسانی نهاده‌اند، تأکید کرد: در هنگامه هفته دفاع مقدس و در آستانه اربعین حسینی سرور و سالار شهیدان و گرامیداشت هفته آتش نشانی و ایمنی، غفران واسعه الهی را برای این بزرگ مرد کوچک از خداوند بزرگ مسئلت می‌کنیم و صبر و اجر و سلامتی برای خانواده محترم، معلمان و هم سالانش خواهانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نام این نوجوان عزیز که دلاورانه و پروانه‌وار به دل آتش زد تا جان دو انسان را نجات دهد، در شمار قهرمانان ملی این مرز وبوم و در امتداد حسین فهمیده‌ها، ثبت خواهد شد.

گفتنی است؛ نوجوان ایذه‌ای پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات زن میانسال و سالخورده به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشا حریق از آنها خود دچار حریق و گرفتار آتش شد.

عکس| ادای احترام به نوجوان فداکار ایذه ای در کرج

 

این قهرمان با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان اعزام و بستری شده بود که به دلیل جراحت شدید ناشی از سوختگی جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول