اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

۶ کودک دارای بیماری خاص به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شدند

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶ کودک معلول و دارای بیماری خاص به فرزندخواندگی پذیرفته شده اند.

۶ کودک دارای بیماری خاص به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، وجیهه محمدی فلاح، مدیرکل بهزیستی استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، ضمن تشریح اقدامات بهزیستی در زمینه فرزندخواندگی، گفت: یکی از رسالت‌های اصلی سازمان بهزیستی، تصمیم‌گیری در مورد انتخاب بهترین والدین از بین متقاضیان سرپرستی و تأمین حداکثر منافع برای کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست است از این رو بهزیستی براساس مدارک شناسایی، تحصیلی، شغلی و مالی، پاسخ استعلام سازمان پزشکی قانونی و اداره تشخیص هویت، نظریه مشاوران و تطابق آنها با قوانین و مقررات جاری، در خصوص صلاحیت متقاضیان اظهارنظر می‌کند.

محمدی فلاح با بیان این که در استان البرز ۱۳۲۳ زوج متقاضی پشت نوبت فرزند پذیری هستند، افزود: برخی از کودکان ساکن در بهزیستی افراد بدسرپرست هستند که قابلیت واگذاری به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی را ندارند.

وی تصریح کرد: در سال جاری از ۲۲ فرزند واجد شرایط واگذاری ۱۸ کودک به صورت فرزند خوانده و امین موقت به خانواده های جایگزین تحویل گردیده‌اند و واگذاری ۴ فرزند دیگر در دست اقدام است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز ضمن تقدیر از خانواده‌های نیکوکاری که متقاضی سرپرستی کودکان دارای بیماری یا معلولیت هستند، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶ کودک معلول و دارای بیماری خاص به فرزندخواندگی پذیرفته شده اند. 

مدیرکل بهزیستی استان افزود: تعداد ۳۵۶ کودک یک روزه تا ۱۸ سال در ۲۱ مرکز شبانه روزی شامل ۳ مرکز دولتی و ۱۸ مرکز غیر دولتی نگهداری می شوند.

وی با بیان این که ساماندهی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و کلیه اقدامات در خصوص باز پیوند فرزندان به خانواده زیستی و همچنین مراقبت از فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست نزد خانواده جایگزین مانند عمو و دایی و.... از دیگر وظایف ذاتی سازمان بهزیستی است افزود: بر این اساس در حال حاضر تعداد ۴۹۳ فرزند نزد خانواده جایگزین از مستمری ماهیانه ۱۷ میلیون ریالی بهره مند هستند.

مدیرکل بهزیستی اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های جدید بهزیستی مبنی بر اینکه دختران مجرد نیز با شرایط تعیین شده می‌توانند مادر خوانده شوند، در حال حاضر ۱۷ خانم مجرد بالای ۳۰ سال نیز پشت نوبت فرزند پذیری هستند.

محمدی فلاح در پایان گفت: با توجه به زمان نسبتا طولانی برای پذیرش سرپرستی کودکان، سازمان بهزیستی برای متقاضیان کودک بالای ۵ سال و همچنین کودک دارای معلولیت یا نیازمند درمان، این امکان را قائل شده که خارج از نوبت به تقاضای آنان رسیدگی شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول