اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

البرز رتبه چهارم کشور را در خصوص شرکت‌های دانش بنیان دارد

رئیس پارک علم و فناوری البرز از کسب رتبه چهارم استان در زمینه شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

البرز رتبه چهارم کشور را در خصوص شرکت‌های دانش بنیان دارد

 

مهدی عباسی، رییس پارک علم و فناوری استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه ۳۴۷ شرکت دانش بنیان در البرز مستقر است، گفت: با این تعداد شرکت دانش بنیان چهارمین استان کشور از این حیث هستیم که با استان سوم (استان خراسان) فاصله کمی وجود دارد.

وی هزینه فروش شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری را هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: ۷۰ درصد شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری، دانش بنیان هستند؛ سعی داریم تا پایان سال این آمار ۲۰ درصد افزایش یابد.

عباسی در خصوص میزان اشتغالزایی در این شرکت‌ها بیان کرد: طبق آمار موجود، تا پایان مرداد ماه سال جاری هزار و ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم در شرکت‌های دانش بنیان البرز مشغول به کار شدند.

وی شاخص نوآوری ایران در سال‌های گذشته را ۱۲۰ برشمرد و اضافه کرد: در سال ۲۰۲۱ این شاخص به عدد ۶۰ رسید، بر این اساس راهبردهایی را تعریف کرده ایم تا در راستای آن توسعه و تکمیل زیست بوم نوآوری استان با تمامی ظرفیت‌ها انجام شود.

این مقام مسؤول اظهار کرد: هدف ما به دنبال آموزش و ترویج کارآفرینی در استان و رفع نیازهای فناورانه است.

رییس پارک علم و فناوری البرز گفت: با توجه به اینکه استارت تاپ‌ها حلقه اول فعالیت دانش بنیان ها هستند، در این راستا پارک علم و فناوری آمادگی این را دارد که آموزشگاه «الف» در مسیر توسعه فعالیت دانش بنیان‌ها راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول