اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ضوابط مربوط به ساخت وساز در پهنه گسلی لحاظ می‌شود

سرپرست شهرداری کرج با تاکید براینکه طرح تفصیلی شهر کرج هرچه سریعتر به نتیجه برسد، افزود: باید تمامی ضوابط مربوط به پهنه گسلی در تهیه طرح تفصیلی لحاظ شود تا شهروندان متقاضی دریافت پروانه ساختمانی با مشکل مواجه نشوند.

ضوابط مربوط به ساخت وساز در پهنه گسلی لحاظ می‌شود

منوچهر غفاری، سرپرست شهرداری کرج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، از برگزاری جلسه ای به منظور بررسی دستورالعمل‌های ساخت و ساز در پهنه گسلی شهر کرج خبر داد و گفت: طی این جلسه که با حضور مسؤولان مربوطه و کارشناسان صورت گرفت، تصمیمات راه گشایی در خصوص کاهش حریم گسل‌های شهر کرج و نحوه تعیین تعداد طبقات مجاز قابل ساخت در پهنه گسل مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم اجرایی اتخاذ شد.

غفاری عنوان کرد: شهرداری کرج در خصوص تعیین پارامترهای گسل‌های واقع در محدوده شهر کرج و همچنین اجرایی نمودن دستورالعمل های ساخت و ساز در پهنه گسلی از طریق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اقدام کرده است.

وی با اشاره به اهتمام مدیریت شهری کرج در خصوص اجرای دستورالعمل‌های ساخت و ساز در پهنه های گسل، بیان کرد: نظام‌مند ساختن ساخت و ساز در پهنه گسل های شهر کرج و همزمان با ارتقای تاب آوری شهر در برابر زلزله احتمالی از موضوعاتی است که مورد توجه شهرداری کرج قرار دارد.

غفاری گفت: با توجه به تصمیمات متخذه مقرر شده طی روز های آتی، حریم پهنه هریک از گسل ها ی شهر کرج به همراه مشخصات تعیین شده، میزان خطر هریک از گسل ها جهت بکارگیری در فرآیند صدور پروانه برای املاک واقع در گسل در پهنه‌ی گسل‌ها از طریق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به شهر داری کرج ابلاغ می‌شود.

سرپرست شهرداری کرج خاطر نشان کرد: بر این اساس به منظور جلوگیری از مشکلات آتی احتمالی برای متقاضیان دریافت پروانه ساختمانی، تمامی ضوابط مربوط به ساخت و ساز در پهنه گسل در تهیه طرح تفصیلی شهر کرج لحاظ خواهد شد.

به گفته این مقام مسؤول مقرر شد، حریم گسل شهر کرج بر اساس موقعیت قطعات و میزان خطر پذیری، طبقه بندی می‌شود تا ضمن رعایت نکات ایمنی و کنترل کیفیت و مقاومت سازه در زمان احداث بنا، امکان افزایش تعداد طبقات همزمان با کاهش هزینه تمام شده فراهم شود و در حقیقت این گامی بسیار بزرگ در راستای رفع دغدغه شهروندان و کاهش مصرف مصالح ساختمانی است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول