اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

۴۰ درصد مدارس البرز فرسوده هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه ۴۰ درصد مدارس استان فرسوده هستند، گفت: ضعف سرانه آموزشی در البرز با بودجه دولتی جبران نمی‌شود.

۴۰ درصد مدارس البرز فرسوده هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، امروز در آیین افتتاح مدرسه ۲۲ کلاسه زنده یاد حاج محسن کمالی دهقان در حصارک کرج که با حضور وزیر آموزش و پرورش همراه بود، به جمعیت استان و نرخ مهاجرپذیری البرز اشاره کرد و گفت: این مهم باعث شده است همواره سرانه آموزشی استان در پایین ترین سطح رتبه‌بندی میان دیگر استان‌های کشور قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تلاش برای ارتقاء سرانه‌های آموزشی در دستورکار قرار دارد، اذعان کرد: این استان حدود ۵۲۰ هزار دانش آموز در خود جای داده‌است که با توجه به نرخ سرانه‌ها نیازمن تلاش دوچندان برای جبران کمبودها هستیم، در این میان حمایت و نگاه ویژه وزات آموزش و پرورش و دولت سیزدهم را خواستاریم.

حجرگشت با بیان اینکه بیشترین تراکم دانش آموزی کشور را در کلاس‌های درسی البرز است، اظهار کرد: این موضوع از سطح کیفیت آموزش و تربیت می‌کاهد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز در بخش دیگری به لزوم تربیت نیروی انسانی متخصص برای آینده کشور اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع از دیگر ارکان اصلی توسعه پایدار ملی قلمداد می‌شود، لذا برای ارتقا کیفیت آموزش در کشورباید تلاش بیشتری شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ۴۰ درصد از فضاهای آموزشی البرز فرسوده است، ادامه داد: این درحالی است که تاثیر هرگونه ضعف و کمبود در حوزه آموزش و پرورش را مستقیم در جامعه خواهیم دید.

وی با بیان اینکه بودجه دولتی پاسخگوی این نیازها نیست، ادامه دارد: امیدواریم خیرین بیشتری در مسیر احداث مدرسه و فضای آموزشی اقدام کنند.

به گفته این مدیرکل استانی، نقشه اداره کل آموزش و پرورش البرز، درسال تحصیلی جدید بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری با محوریت گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول