اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

هوای البرز در روز «سیزده بدر» سرد و بارانی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی و هشدار کشاورزی نارنجی، تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی تندری و زود گذر و سرد از روز جمعه تا شنبه در منطقه البرز مرکزی است.

هوای البرز در روز «سیزده بدر» سرد و بارانی است

منوچهر غفاری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: به موجب فعالیت این سامانه، رگبار ساعتی باران و رعد و برق، تگرگ، بعضی ساعات وزش باد شدید، در ارتفاعات رگبار و کولاک برف و مه آلودگی مورد انتظار است.

وی خاطر نشان کرد: رگبار باران و برف، رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما از جمله پیش بینی های هواشناسی است بنابراین شایسته است فرمانداران و اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

غفاری یادآور شد: آغاز فعالیت این سامانه روز جمعه با رگبار و رعد و برق، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، رگبار برف در نیمه شمالی استان و کاهش محسوس دما آغاز شده و‌ تا روز شنبه با وزش باد شدید، بارش پراکنده باران، ارتفاعات بارش و کولاک برف، کاهش محسوس دما و یخبندان ادامه خواهد داشت.

به گفته وی فعالیت این سامانه در سطح استان البرز به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری، آبگرفتگی موقت معابر و اختلال تردد، لغزندگی سطح جاده ها، ریزش سنگ، کاهش دید در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، شکسته شدن شاخه ها و سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی سست را از جمله مخاطرات این سامانه برشمرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول