اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

قهرمان سنگین وزن اشنویه به خاطره‌ها پیوست + فیلم

سیامند رحمان یکی از پر افتخارترین ورزشکاران ایرانی دیشب به طور ناگهانی دچار ایست قلبی شده و دار فانی را وداع کرد.

قهرمان سنگین وزن اشنویه به خاطره‌ها پیوست + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیامند رحمان، وزنه‌بردار سنگین‌وزن ایران متولد اولین روز فروردین سال ۱۳۶۷ در اشنویه است.

سیامند رحمان نخستین بار در سال ۱۳۸۷ به اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری معلولان ایران دعوت شد ولی از همان ابتدای دعوتش به تیم ملی همواره پرچم ایران اسلامی را در مجامع بین المللی بالا برد و شب گذشته، در زادگاهش اشنویه بر اثر ایست قلبی درگذشت.

رحمان قهرمان پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ و دارندهٔ 5 مدال طلا و یک نقرهٔ جهان بود.

۳ نشان زرین از بازی‌های پاراآسیایی گوانگجو ۲۰۱۰، اینچئون ۲۰۱۴ و جاکارتا ۲۰۱۸ بخش دیگری از افتخارآفرینی این قهرمان معلول بود.

نام سیامند رحمان با توجه به ثبت وزنۀ ۳۱۰ کیلوگرمی در سال ۲۰۱۶، در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.

 

 

قهرمانی پارالمپیک لندن ۲۰۱۲

سیامند رحمان در مسابقات پارالمپیک لندن توانست در حرکت نخست وزنهٔ ۲۷۰ کیلوگرمی و در حرکت دوم وزنهٔ ۲۸۰ کیلوگرمی را مهار کرد و نشان طلای مسابقات را در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم از آن خود کند و در سومین حرکت خود درخواست وزنهٔ ۳۰۱ کیلوگرمی را کرد تا رکورد جهان را که متعلق به خودش بود را یک کیلوگرم ارتقا دهد و در حرکت سوم نتوانست وزنهٔ ۳۰۱ کیلوگرمی را مهار کند و با همان ۲۸۰ کیلوگرم به مقام نخست و نشان طلا رسید، رحمان با زدن این رکورد توانست رکورد جهانی را ۱۵ کیلوگرم افزایش دهد.

سیامند پس از کسب مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ به تیم وزنه‌برداری باشگاه پرسپولیس پیوست.

پارالمپیک ریو ۲۰۱۶

رحمان که یکی از امیدهای اصلی کاروان ایران در ریو برای کسب نشان زرین پارالمپیک بود، در دستهٔ ۱۰۷+ کیلوگرم توانست در حرکت نخست وزنهٔ ۲۷۰ و در حرکت دوم وزنهٔ ۳۰۰ کیلوگرمی و در حرکت سوم وزنهٔ ۳۰۵ کیلوگرمی را مهار و نشان زرین پارالمپیک را ازآن خود کند.

این وزنه‌بردار ایرانی در حرکت چهارم که مخصوص افزایش رکورد است توانست وزنهٔ سنگین ۳۱۰ کیلوگرمی را بالای سر ببرد و رکورد جهان را که در اختیار خودش بود ارتقا دهد.

علاوه بر این، سیامند رحمان از کشور ایران به عنوان برترین ورزشکار پارالمپیکی سال ۲۰۱۷ برگزیده شد.

این قهرمان اشنویه ای، طی دیدار با مقام معظم رهبری پس ازمسابقات پارالمپیک 2016، از رهبری درخواست کرد تا چفیه ایشان را به عنوان یادگاری داشته باشد و مقام معظم رهبری نیز چفیه خود را به سیامند رحمان هدیه دادند.

 

 

سیامند رحمان ماه گذشته طی مصاحبه ای اعلام کرده بود که برای شرکت در مسابقات امارات که فروردین سال آینده در این کشور برگزار می‌شود آماده می‌کند.

وی ضمن بیان اینکه این مسابقات برای انتخابی المپیک 2020 برگزار می شود، هدف خود را برای حضور و شرکت در پارالمپیک 2020، گرفتن مدال طلا و ثبت رکورد جدید در این مسابقات اعلام کرده بود.

سیامند رحمان برای پارالمپیک 2020 آماده می شد

رئیس هیئت جانبازان و معلولان آذربایجان‌غربی در این خصوص گفت: سیامند رحمان در حال آماده سازی برای پارالمپیک2020 بود.

علی امان‌زاده اظهار کرد: سیامند رحمان قوی‌ترین فرد معلول جهان که دیروز بر اثر سکته قلبی در بیمارستان اشنویه درگذشت، تحت نظر پزشک بود و پیش از این نیز قرار بود کارگروه پزشکی در استان برای وی تشکیل شود.

وی ادامه داد: صبح امروز این قهرمان در زادگاهش تشییع می شود.

ایست قلبی علت فوت سیامند رحمان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه نیز در این خصوص گفت: طی تماس خانواده سیامند رحمان با شبکه بهداشت و درمان اشنویه، بلافاصله تیم های مجربی به منزل این قهرمان ورزشی اعزام و عملیات احیا را انجام دادند.

ابوبکر افشنگ با بیان اینکه سیامند رحمان پس از کمک های اولیه پزشکان به بیمارستان امام خمینی (ره) اشنویه انتقال داده شد و پس از تلاش های زیاد تیم پزشکی و عملیات احیا، این قهرمان دعوت حق را لبیک گفت.

خبرگزاری فارس  این ضایعه بزرگ را به جامعه ورزشی و مردم ایران به ویژه مردم اشنویه تسلیت عرض می کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول