اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ثبت تاریخ شفاهی زنان ایثارگر آذربایجان‌غربی مورد توجه قرار گیرد

معاون رییس جمهور گفت: توانمند سازی زنان روستایی در موضوعات صندوق‌های خرد روستایی، ثبت تاریخ شفاهی زنان ایثارگر، ارتقای تاب آوری اجتماعی و پرداخت تسهیلات اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و ارائه آموزش‌های مهارتی برای این زنان در آذربایجان غربی باید مورد توجه قرار گیرد.

ثبت تاریخ شفاهی زنان ایثارگر آذربایجان‌غربی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، معصومه ابتکار در جلسه رونمایی از سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده که در شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان‌غربی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون رئیس جمهور، استاندار و مدیران استانی برگزار شد با اظهار امیدواری نسبت به برکات این سند برای مردم، خانواده ها و زنان آذربایجان غربی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از آرمان‌های امام و مردم تحقق عدالت با تاسی به قرآن کریم و تعالیم بزرگانی همچون پیامبراکرم (ص) و امام علی(ع) است و موضوع عدالت همواره مد نظر برنامه‌ها و اهداف ترسیم شده قرار داشته است.

وی افزود: عدالت در قرآن ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را شامل می‌شود و یکی از ابعاد مهم آن، بحث عدالت جنسیتی است که آیاتی از قرآن کریم به آن اشاره دارد.

معاون رییس جمهور بیان کرد: امیدوارم این سند موجب شود در زمینه عدالت جنسیتی با شاخص‌های تعریف شده و برنامه‌ریزی علمی و دقیق و با شناخت اولویت‌های محلی و منطقه‌ای حرکت رو به رشدی داشته باشیم.

ابتکار با قدردانی از توجهات ویژه مقام عالی استان در خصوص بهبود شاخصهای حوزه زنان تصریح کرد: تحولات آذربایجان‌غربی از بعد شاخص‌های آموزش، وضعیت کشاورزی و اقتصادی مثبت بوده است.

وی یادآور شد: این سند، یک سند فقط دولتی نیست و مشارکت بخش خصوصی و غیردولتی را نیز می‌طلبد و امیدواریم بتواند منشا تحولات خوبی در استان شود چرا که آذربایجان غربی سرمایه انسانی عظیم و ارزشمندی دارد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه انتظار داریم برای اجرایی شدن این سند همه دستگاه‌ها پای کار آیند، ادامه داد: تعامل با سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها تاکنون نتایج مثبتی مانند طرح تولید محصولات سالم کشاورزی و برند سازی آنها و تولید گیاهان دارویی توسط زنان روستایی داشته است. 

وی بیان کرد: توانمند سازی زنان روستایی در موضوعات صندوق‌های خرد روستایی، ثبت تاریخ شفاهی زنان ایثارگر، ارتقای تاب آوری اجتماعی و پرداخت تسهیلات اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و ارائه آموزش‌های مهارتی برای این زنان در آذربایجان غربی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول