اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

سالانه بیش از ۲ میلیون تُن انواع مواد معدنی از معادن بوکان استخراج می‌شود

معاون امور معادن و صنایع معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان ‌غربی گفت: در بوکان 45 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با استخراج سالیانه 2 میلیون و 127 هزار تن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه گذاری بیش از 318 میلیارد ریال موجود است.

سالانه بیش از ۲ میلیون تُن انواع مواد معدنی از معادن بوکان استخراج می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پریسا عابدپور در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی واحد فرآوری کنسانتره آهن بوکان، اظهار داشت: در بوکان 45 معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با استخراج سالیانه 2 میلیون و 127 هزار تن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 318 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای 439 نفر موجود است.

وی با اشاره به کلنگ زنی واحد فرآوری کنسانتره آهن بوکان، تصریح کرد: این واحد در راستای فعال سازی معادن کوچک استان با سرمایه گذاری شخصی احداث و خوراک خود را از معادن آهن کوچک استان و مناطق همجوار تأمین می‌کند.

معاون امور معادن و صنایع معدن یسازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی یادآور شد: تمام ماشین آلات خط تولید و فرآوری این واحد از تولیدات داخلی کشور است که از تولیدات داخلی برای تولید کاملاً ایرانی استفاده شود.

عابدپور تصریح کرد: امروزه معادن و مواد معدنی موجود در کشور به اصلی ترین عامل توسعه اقتصادی تبدیل شده است که آهن و فولاد نیز از مهمترین مواد معدنی برای توسعه اقتصادی، ثروت آفرینی، اشتغالزایی و افزایش ارزش افزوده در کشور است.

وی با اشاره به حمایت همه جانبه سازمان از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش معدن به خصوص صنایع معدنی، خاطرنشان کرد: برای جذب حداکثری سرمایه گذاری در استان باید همه دستگاه‌های‌اجرایی زمینه و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری را بستر‌سازی کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول