اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

بازماندگان از تحصیل در آذربایجان‌غربی به ۱۳ هزار دانش‌آموز رسید

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته ۱۳هزار و ۹۳۸ نفر بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شد.

بازماندگان از تحصیل در آذربایجان‌غربی به ۱۳ هزار دانش‌آموز رسید

ابراهیم محمدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه ۳۰ درصد از بازماندگان از تحصیل به دلیل فقر مالی و اشتغال با هدف تأمین هزینه زندگی از تحصیل بازمی مانند، اظهار داشت: از این تعداد ۳ هزار و ۳۳۵ نفر به چرخه آموزش بازگردانده شده اند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از رسالت‌های اصلی آموزش و پرورش تحت پوشش بردن همه کودکان لازم التعلیم است، ادامه داد: آموزش و پرورش با تأمین مایحتاج اولیه تحصیل برای بازگرداندن این دانش آموزان به چرخه آموزش تلاش می‌کند اما برای موفقیت کامل در این خصوص باید تمامی دستگاه‌های حمایتی ورود کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تاکید کرد: امروز مسئله بازماندگان از تحصیل آذربایجان غربی به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده‌ها و پراکندگی روستاهای استان فراتر از توان آموزش و پرورش است و نیازمند حمایت همه جانبه دولت در کاهش آمار بازماندگان از تحصیل استان هستیم.

محمدی با بیان اینکه قوانین بازدارنده مناسبی برای مجاب کردن اولیا برای تحصیل فرزندانشان وجود ندارد، عنوان کرد: باید این موضوع مورد توجه تمامی دستگاه‌های حمایتی قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول