اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تجمع جمعی از رانندگان درون شهری ارومیه مقابل مجلس

تعدادی از رانندگان بخش خصوصی درون شهری ارومیه برای پیگیری مطالبات خود مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

تجمع جمعی از رانندگان درون شهری ارومیه مقابل مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ،تعدادی از رانندگان بخش خصوصی درون شهری ارومیه برای پیگیری مطالبات خود مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

این رانندگان که در روزهای گذشته نسبت به عدم پرداخت یارانه و برخی کمک های دیگر از سوی شهرداری گلایه داشتند دست از کار کشیدند و  بعد از یک هفته باحضور مقابل مجلس شورای اسلامی این مطالبه را به گوش نمایندگان ملت رساندند.

وحید جلالزاده نماینده ارومیه نیز با حضور در جمع رانندگان مطالبات و درخواست‌های آنان را شنید.

ماجرای اعتراض  رانندگان بخش خصوصی چیست؟

شهریور ماه امسال بود که رانندگان و بهره برداران اتوبوس‌های بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه نسبت به وضعیت نامناسب معیشتی ناشی از شیوع کرونا دست از کار کشیدند، شورای اسلامی شهر ارومیه نسبت به حل پاره ای از مشکلات خانواده بزرگ حمل و نقل مسافر درون شهری، مصوبه ای را نهایی کرد که به دنبال آن کلیه اتوبوس ها می توانند کمک هزینه بیمه شخص ثالث دریافت کنند و علاوه بر آن، کمک هزینه معیشتی به رانندگان پرداخت شد.

ولی این مصوبه نیز نتوانست مشکلات پیش روی رانندگان و بهره برداران بخش خصوصی را رفع کند و پس از گذشت 3 ماه دامنه جدیدی از اعتراضات بهره برداران و رانندگان بخش خصوصی اتوبوسرانی آغاز شد به طوری که 290 اتوبوس بخش خصوصی هفته گذشته اتوبوس های خود را خاموش و با ترک پایانه حمل مسافر عطایی، نسبت به عدم حمایت شهرداری ارومیه از رانندگان بخش خصوصی، اعتراض کردند.

با توجه به اینکه بخش خصوصی عمده تامین کننده اتوبوس درون شهری ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه محسوب می شود، اعتراض بهره برداران و رانندگان، سبب شد تا چرخه حمل و نقل عمومی شهر برای ساعاتی با مشکل مواجه شود که تا کنون نیز تعدادی از رانندگان هنوز کار نمی‌کنند.

رانندگان و بهره برداران که دلی پردرد داشتند و عمده مشکلات آنها نبود سرویس بهداشتی و نمازخانه در پایانه حمل و نقل مسافر در پایانه مسافربری خیابان عطایی بود.

قطع یارانه بیمه تامین اجتماعی رانندگان، انتقال پیدا نکردن سند اتوبوس پس از اتمام تعهد ۱۰ ساله رانندگان،عمل نکردن شهرداری ارومیه به تعهدات خود مبنی بر مصوبه شورای شهر در خصوص تخصیص کمک هزینه بیمه شخص ثالث خودرو، کاهش میزان مسافر و دریافت نکردن هزینه مربوط به صندلی های خالی ناشی از فاصله گذاری اجتماعی که سبب کاهش چشمگیر میزان درآمد رانندگان و بهره برداران شده وعدم افزایش نرخ کرایه های اتوبوس براساس نرخ تورم از دیگر مواردی بود که رانندگان مطرح می کردند.

تمام این مشکلات که مستقیما در معیشت خانواده این رانندگان تاثیرگذاشته است، نیازمند بررسی وچاره اندیشی بود ولی مسوولان شهری، کمبود بودجه و نبود منابع مالی برای جبران بخشی از خسارت وارده بر پیکره حمل و نقل درون شهری را عامل اصلی عدم حمایت از رانندگان عنوان می کنند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول