اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

افتتاح طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه با دستور رئیس جمهور

طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه و شبکه اصلی آبیاری و زهکشی ارس غربی و چند پروژه برق رسانی در قالب پویشالف- ب- ایران به صورت ویدئو کنفرانس و به دستور رییس جمهور افتتاح شد.

افتتاح طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه با دستور رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

سدکانی سیب با ظرفیت 220 میلیون مترمکعب، دارای کانال انحرافی و بند انحرافی بادین آباد با آورد سالانه 80 میلیون مترمکعب است که در مجموع زمینه انتقال آب به سمت دریاچه ارومیه را به میزان 560 مترمکعب در سال برای دریاچه ارومیه محیا می کند.

تونل انتقالی از این سد به طرف دریاچه ارومیه حفاری شده و فقط 1.5 متر از تونل باقی مانده است که این تونل نقش موثری در تامین آب پایدار و مور دریاچه دارد.

برای اتمام این سد  500 میلیارد ریال و برای اتمام بند انحرافی و کانال 300 میلیارد تومان هزینه شده است.

این پروژه زمینه پیشگیری از سیلاب بزرگ، تنظیم متناسب و منظم آب برای کشاوری منطقه، تامین حق آبه دریاچه ارومیه را فراهم می کند.

افتتاح شبکه اصلی آبیاری و زهکشی ارس غربی ( کرم آباد پلدشت) به وسعت ۸۴۰۰ هکتار با هدف توسعه کشاورزی با ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار و برق رسانی به ۸ روستا با ۳.۳۴۸ میلیارد تومان اعتبار نیز امروز در قالب پویش "الف-ب- ایران" به بهره برداری رسید.

تاکنون 6 میلیارد و 133 میلیون متر مکعب برای تامین حق آبه دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول